۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
دولت باید روند اخذ مالیات از خانه های لوکس را تشدید کند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت باید روند اخذ مالیات از خانه های لوکس را تشدید کند

پاک فطرت، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید روند اخذ مالیات از خانه های لوکس را تشدید کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا پاک فطرت با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی برای اجرای مالیات بر خانه های خالی، گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی در کشور ما قابلیت اجرایی ندارد، زیرا قیمت مسکن مانند دلار و طلا لحظه ای بالا می رود، اما قیمت اجاره مساکن در مناطق بالای شهر آنقدر افزایش نمی یابد، بنابر این طبیعی است که مالکان از اجاره دادن مساکن اجتناب می کنند. این مسئله در مناطق پایین شهرها، بالعکس است و مساکن به سرعت اجاره می رود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مثلا یک مالک، مسکن خود را ماهانه ۵ میلیون تومان اجاره می دهد که در یک سال حدود ۶۰ میلیون تومان می شود، حال آن مالک بعد از اتمام قرارداد، باید خانه را برای مستأجر بعدی تمیز و بازسازی کند، حال با افزایش قیمت مصالح و تجهیزات مرتبط، عملا مالک سود چندانی نخواهد برد.

وی گفت: تولیدکنندگان مسکن باید حمایت شوند، یعنی کسی که بیشتر مسکن تولید می کند، باید پشتیبانی شده و از مسئله مالیات بر خانه های خالی مستثنی شود، به نظر من در هر طرح و برنامه ای که مردم از اجرای آن استقبال نکنند، عملا با شکست مواجه می شود.

دسترسی وزارت راه و شهرسازی به اطلاعات مساکن خالی از سکنه کامل است
پاک فطرت با اشاره به موضوعات مطروحه درباره عدم دسترسی وزارت راه و شهرسازی به اطلاعات مساکن خالی از سکنه، گفت: من این مسئله را قبول ندارم، زیرا اطلاعات به صورت کامل و جامع وجود دارد اما مشکل اینجاست که مردم با وزارتخانه برای اجرای مالیات بر خانه های خالی همکاری نمی کنند.

وی گفت: من معتقدم که موضوع مالیات بر خانه های خالی تأثیری در بهبود شرایط مسکن نخواهد داشت، مگر اینکه اقتصاد به یک ثبات و آرامشی برسد و در بازارهای اقتصادی مانند مسکن شاهد بروز تلاطم قیمتی نباشیم.

دولت باید روند اخذ مالیات از خانه های لوکس را تشدید کند
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من دولت به جای تلاش برای اجرای مالیات بر خانه های خالی، باید روند اخذ مالیات از خانه های لوکس را تشدید کند حال آن خانه خالی باشد یا پر، آن آقایی که در خانه ۵۰۰ متری در مناطق شمالی تهران سکونت دارد، باید متناسب با قیمت ملکش، مالیات پرداخت کند.

کد خبر: ۵۰٬۲۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha