۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
 ۲ هزار میلیارد تومان بر درآمد صنعت برق کشور افزوده شد
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر:

۲ هزار میلیارد تومان بر درآمد صنعت برق کشور افزوده شد

زنجان - مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: از محل صادرات برق دو هزار میلیارد تومان بر درآمد صنعت برق کشور افزوده شد.

به گزارش خبرنگار بازار،محمدحسن متولی‌زاده صبح دوشنبه در آیین افتتاح مرکز دیسپا چینگ برق منطقه‌ای زنجان، با بیان اینکه صنعت برق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: تابستان امسال در نتیجه اقدامات انجام شده و همکاری مشترکین، خاموشی نداشتیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا صادرات برق کشور امسال نیز ۱۲۰ درصد افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، گفت: با اجرای سیاست‌های تشویقی برای مدیریت بار، ۳۵۰ میلیارد تومان به نفع مشترکان پرداخت شد و در راستای سیاست‌های تشویقی هفت هزار میلیارد تومان در هزینه‌ها صرفه جویی شد.

متولی زاده با بیان اینکه از محل صادرات برق نیز دو هزار میلیارد تومان بر درآمد صنعت برق کشور افزوده شد، ابراز کرد: در زمان حاضر بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر در دنیا از نعمت برق بی بهره هستند و این در حالی است که صنعت برق در راستای محرومیت زدایی در کشور پیشتاز بوده و عملکرد خوبی داریم.

وی اظهار داشت: استان زنجان در تامین تجهیزات برقی در کشور پیشتاز است و ۷۰ درصد برق مصرفی در این استان در بخش‌های مولد صنعت و کشاورزی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر افزود: میانگین مصرف برق زنجان در بخش برق و کشاورزی ۵۰ درصد است.

متولی زاده  با بیان اینکه در زمان حاضر پوشش برق رسانی در کشور ۱۰۰ درصد است، گفت:  قبل از انقلاب، اجرا و تامین تجهیزات برق در کشور توسط مشاوران و پیمانکاران خارجی انجام می‌شد ولی امروز کشورمان مهندسین متخصص بومی در حوزه برق دارد.

وی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و همت مهندسان صنعت برق کشور، در بخش برق به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی در منطقه پیشتاز هستیم.

کد خبر: ۵٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha