۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
تخم مرغ به قیمت مصوب از مرغداران خریداری نمی شود
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران:

تخم مرغ به قیمت مصوب از مرغداران خریداری نمی شود

نبی پور، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر حجم قابل توجهی تخم مرغ تولیدی روی دست مرغداران مانده و کسی به فکر آنان نیست.

به گزارش بازار، «ناصر نبی پور» افزود: شرطی که گذاشته شد این بود که اگر تولید کننده بخواهد تخم مرغ را کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه کند ۱۰۰ درصد نهاده های ذرت و سویای آن ها تامین شود.

وی اظهارداشت: قیمت تخم مرغ در حال حاضر زیر قیمت مصوب است یعنی بین ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: میادین میوه و تره بار زمانی که قیمت تخم مرغ بالا بود با فشار کیلویی ۱۲ هزار تومان این محصول را از مرغداران خریداری می کردند اما امروز خرید نمی کنند.

وی افزود: مرغداران امروز به رغم مشکلات زیادی در تامین نهاده ها مجبورند زیر قیمت مصوب محصول خود را عرضه کنند.

نبی پور بیان داشت: سامانه بازارگاه یک سیستم خوبی است ولی چون جوان و کار نکرده است و از طرفی ۱۰۰ درصد دولتی است بنابراین کارا نیست.

وی ادامه داد: در بازارگاه باید جنس باشد تا به متقاضیان برای خرید اعلام شود متاسفانه در حال حاضر جنسی در این بازارگاه وجود ندارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: قیمت سویا که در اوج گرانی ها ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان بود امروز به بالای ۱۶ هزار تومان به ازای هرکیلوگرم رسیده و مرغدار برای تغذیه طیور خود چاره ای جزء خرید سویا با قیمت های بالا ندارد.

وی افزود: متاسفانه گرانی و کمبود نهاده قیمت تمام شده تولید را به شدت بالا برده است.

نبی پور بیان داشت: ذرت و سویا در بازارگاه برای خرید اعلام و مرغداران درخواست خرید به همراه واریز وجه را انجام می دهند اما به دلیل دیر رسیدن جنس، مجبورند نهاده را از بازار آزاد تهیه کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه قیمت نهاده ها در بازار ثانیه ایی در حال افزایش است حتی به دقیقه و ساعت هم نمی رسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: در حال حاضر تخم مرغ با قیمت مصوب از مرغداران خریداری نمی شود بلکه خرید زیر قیمت مصوب صورت می گیرد.

وی افزود: حجم قابل توجهی تخم مرغ روی دست تولید کنندگان مانده و از طرفی محصولی نیست که بتوان مدت زیادی آن را نگهداری کرد.

نبی پور یادآورشد: دپوشدن تخم مرغ به ضرر مرغداران است چون نقدینگی مورد نیاز آن ها از محل فروش تخم مرغ تامین می شود.

کد خبر: ۵۰٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha