۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
اعطای وام اشتغالزایی به سرپرستان خانوار در مناطق کم‌برخوردار یزد
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد خبر داد:

اعطای وام اشتغالزایی به سرپرستان خانوار در مناطق کم‌برخوردار یزد

یزد- محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد گفت: با هدف کمک به چرخه تولید و ایجاد اشتغال، وام اشتغالزایی به سرپرستان خانوار در مناطق کم‌برخوردار استان تعلق گرفته است.

علی‌اکبر محمدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: در یک سال گذشته ۷۵۱ طرح اشتغالزایی در پنج شهرستان استان اعم از بهاباد، بافق، مهریز، ابرکوه و خاتم اجرا شد و بیش از ۵۰۰ طرح نیز تا پایان سال اجرا خواهد شد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را حدود ۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این هزار و ۳۴۰ طرح، دو هزار و ۲۲۵ طرح اشتغالزایی به طور مستقیم و یا غیرمستقیم توسط بنیاد حمایت می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد با اشاره به نشست اخیر خود با استاندار و مدیرعامل بنیاد برکت که در تهران برگزار شد، گفت: در این نشست اجرای یک هزار طرح اشتغالزایی برای پوشش دیگر شهرستان‌های استان مصوب شد.

به گفته محمدپناه، فعالیت‌های اقتصادی ستاد فرمان امام از طریق منابع سرمایه‌ای بنیاد برکت به عنوان نماینده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تأمین می‌شود.

اشتغالزایی اجتماع‌محور در قالب طرح‌های خرد و خانگی
وی گفت: هر سرپرست خانوار در استان که در حال کسب و کار باشد، ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان وام چهار درصد با تنفس خوب  از سوی ستاد فرمان امام(ره) دریافت می‌کند و تاکنون بالای ۶۵ درصد وام سبک داده شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) یزد مخاطبان این وام‌ها را سرپرستان خانوار در مناطق کم‌برخوردار و روستایی دانست و بیان کرد: هدف این طرح، جلوگیری از مهاجرت به روستاها و مهاجرت معکوس است.

به گفته محمدپناه، کمک به چرخه تولید و ایجاد اشتغال در قالب توانمندسازی و نه کمک‌های مستقیم جزو مهمترین چشم‌اندازهای ستاد فرمان در کشور و استان یزد است.

کد خبر: ۴۹٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha