۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی در ایران ناشی از تحریم است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی در ایران ناشی از تحریم است

موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه جریان فکری غرب گرا در داخل اقتصاد کشور را شرطی کرده است.

به گزارش بازار، سید نظام الدین موسوی افزود: جریان غرب گرا معتقد به اینکه باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شد تا بتوان به پیشرفت دست پیدا کرد.

وی اظهارداشت: رفتار و مواضع باورمندان به این جریان از چند زاویه بویژه «روان شناسی» و «نفوذ» قابل تحلیل و بررسی است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: افراد معتقد به این جریان فکری از منظر روان شناسی دچار خود کم بینی یا حقارت هستند.

وی افزود: این افرادهویت و وجود خود را تسلم هویت غربی می کنند و تصورشان اینکه هر اتفاقی در گفتمان دنیای غرب افتاده باید در داخل اجرا شود به عبارتی خود را هیچ می انگارد و هیچ نقشی برای خود متصور نیست.

موسوی بیان داشت: طی سال های طولانی جریان غربی و کشورهای قدرتمند و استعماری غربی برای اینکه بتوانند در جهان سوم و همینطور در کشورهای مستقل جای پا داشته باشند در فرآیندهای آموزشی عده ای از همین جریانات روشنفکری را توانسته اند تحت آموزش خودقرار دهند و به تدریج در لایه های مختلف کشورهای مستقل رسوخ تا اینها به نوعی وکیل مدافع جریانات غربی باشند.

وی ادامه داد: برای مثال در حال حاضر بخش عمده مراودات اقتصادی ایران با کشورهای همسایه و بخش ناچیزی با کشورهای اروپایی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی ها در داخل حجم بالای تجارت ایران با ممالک همسایه رانادیده گرفته و تجارت اندک با اروپا را به نحوی بزرگنمایی می کنند که گویی اگر کشور این حجم از تجارت با اروپا را نداشت از قافله تمدن و توسعه عقب می ماند.

وی افزود: نسخه تکمیلی جریان غرب گرا برای کشور «توسعه تک خطی» است یعنی قدم به قدم آن چیزی که در غرب اتفاق افتاده باید یک به یک در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع در داخل دنبال شود تا کشور به توسعه دست پیدا کند.

موسوی ضمن اشاره به اینکه جریان غرب گرا اقتصاد کشور را شرطی کرده است، اظهارداشت: هر اتفاقی در حوزه بازار و اقتصاد می افتد باید منطق اقتصادی داشته باشد.

وی ادامه داد: اینکه برخی ها تحولات داخلی اقتصاد کشور را بدون داشتن منطق اقتصادی وابسته به تحولات در بیرون از کشور می کنند که شاید ارتباطی به مسائل و مشکلات اقتصادی داخلی نداشته باشد این خود یک نمونه ای از طرز تفکر غیر عقلانی است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: به استناد مواضع و اظهارات بسیاری از مدیران ارشد کشور در شرایط حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی داخلی ناشی از تحریم و ۷۰ تا ۸۰ درصد ناشی از نبود تدبیر درست و عدم توجه به منطق اقتصادی است.

وی افزود: بطورکلی بخش عمده ای از مشکلات کشور ساختاری و مدیریتی است اما جریان غرب گرا که می خواهد به نوعی فرافکنی کند می گوید این مشکلات تقصیر تحریم است اگر فلان اتفاق در حوزه سیاست خارجی بیفتد بخش زیادی از مشکلات رفع و رجوع خواهد شد.

کد خبر: ۴۹٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha