۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کمبود نهاده‌های دامی و کود در کشور به یک معضل تبدیل شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کمبود نهاده‌های دامی و کود در کشور به یک معضل تبدیل شده است

آزادیخواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: کمبود نهاده‌های دامی، بذر و کود در کشور به یک معضل و چالش جدی تبدیل شده و بر اساس گزارش این کمیسیون برخی ارکان دولت مقصر بوده و توان نظارت و اجرا ندارند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احد آزادیخواه در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۵ آبان ماه)  مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزرای صمت و جهاد کشاورزی و مجموعه مدیران گمرک و بانک مرکزی گفت: امروز توزیع نهاده‌های دامی، کود و بذر به یک موضوع جدی در کشور تبدیل شده و کشاورزان دیگر راه پس و پیش ندارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گزارش کمیسیون کشاورزی دراین مورد آماده است و بر اساس این گزارش برخی ارکان دولت در بروز این اتفاق مقصر و برخی حتی توان نظارت و اجرا هم ندارند.

وی تأکید کرد: کشاورزان شرایط بدی دارند، کود و بذر لازم برای کشت در اختیار ندارند و این موضوع در کشور به یک بحث جدی تبدیل شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت پایین سبزه و کشمش در شهرهایی مانند ملایر گفت: در شهرهایی مانند ملایر که دارای محصولات سبزه و کشمش هستند، پایین بودن قیمت این محصول بی‌انصافی است در صورتی که یک کیلو کشمش برابر است با ۳ کیلو انگور بنابراین باید متولیان مدیریت لازم را در این زمینه انجام دهند.

آزادیخواه بیان کرد: سد کلان ملایر سال‌هاست آبگیری شده و کارهای مقدماتی آن هم انجام شده است و اکنون برای اجرا تنها نیاز به یک یاعلی دارد، ۱۸۰ هزار نفر از مردم ملایر نیاز به این آب دارند، ما هم از بس در این مورد تذکر و التماس داده‌ایم دیگر خجالت می‌کشیم، مسئولان اقدامات لازم را هر چه سریعتر در این مورد انجام دهند.

کد خبر: ۴۹٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha