۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
پیشنهاد تهاتر با کشور چک برای عبور از تحریم ها
عضو کمیته بازرگانی ایران و چک مطرح کرد

پیشنهاد تهاتر با کشور چک برای عبور از تحریم ها

خرمشهر - نایب رئیس کمیته بازرگانی ایران و چک گفت: تجارت با کشور چک یک گزینه مهم برای عبور از تحریم‌ها است و با توجه به علاقمندی سرمایه‌گذاران این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران باید برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب آن‌ها انجام شود.

امین فرطوسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جمهوری چک یکی از کشورهای مهم اروپایی است که خوشبختانه دید آن‌ها نسبت به ایران و سرمایه‌گذاری در این کشور بسیار مثبت است.

وی شرایط فعلی سرمایه‌گذاری در ایران را مثبت و رو به رشد برشمرد و افزود: کشور چک تجارت بسیار گسترده‌ای دارد و صاحب صنایع معروفی است؛ تجارت با کشور چک را می‌توان طی یک تراز بازرگانی با کفه سنگین به نفع ایران تغییر داد و از  این فرصت به نحو احسن استفاده کرد.

نایب رئیس کمیته بازرگانی ایران و چک اجرای تهاتر از طریق کشور چک در شرایط تحریم را مهم قلمداد کرد و گفت: زمینه صادرات به چک مهیا است اما تعریف یک استراتژی صحیح می‌تواند به استمرار این صادرات کمک کند و در عوض در حوزه صنایع به صورت واسطه‌ای می‌توانیم از آن‌ها واردات داشته باشیم.

فرطوسی تجارت با چک را یک گزینه مهم برای عبور از تحریم‌ها دانست و تاکید کرد: با توجه به علاقمندی سرمایه‌گذاران جمهوری چک برای سرمایه‌گذاری در ایران باید برنامه‌ریزی مناسبی برای جذب آن‌ها انجام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی خرمشهر و عضو کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران، برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه آبادان با توجه به لغو روادید برای اتباع کشورهای خارجی در منطقه آزاد اروند را یک ضرورت عنوان کرد و یادآور شد: چنانچه پروازهای خارجی در این فرودگاه برقرار شود ما می‌توانیم اتباع و سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی را به این منطقه هدایت کنیم و پیش بینی می‌شود که سرمایه‌گذاران برای حضور در نمایشگاه‌های منطقه آزاد اروند نیز مشارکت کنند.

کد خبر: ۴٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha