۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
اجرای طرح کاداستر در ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان خبر داد:

اجرای طرح کاداستر در ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان

همدان - پورهادی؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان از اجرای طرح کاداستر در ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان همدان خبر داد.

اصغر پیرهادی در گفتگو با خبرنگار بازار به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: طبق قانون جامع حدنگاری کشور دستگاه‌های اجرایی باید تمام مستحدثات و اطلاعات توصیفی املاک متعلق به خود یا تحت اداره خود از جمله مشخصات ثبتی، کاربری، نام بهره برداری و نقشه‌های مختصات جغرافیایی املاک یاد شده را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک با هدف تهیه نقشه‌های کاداستر قرار دهند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همدان با اشاره به مساحت دو میلیون هکتاری استان همدان، گفت: از این مساحت برای بیش از ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی طرح کاداستر اجرا و وضعیت ۱۵۰ هزار هکتار آن نیز تثبیت شده است.

پیرهادی با اشاره به اجرای طرح شبکه شمیم در راستای اراضی نقشه برداری کشور که برداشت بین المللی با نقشه‌های استاندارد جهانی است، گفت: در این راستا طرح کاداستر شهرستان تویسرکان به عنوان پایلوت در استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۲۸۰ هزار فقره سند دفترچه‌ای ملکی در دست شهروندان همدانی است، یادآور شد: یکی از مشکلات عدم تطبیق وضع موجود با دفترچه‌های ملکی است که این موضوع باعث طولانی شدن فرآیند صدور سند تک برگ شده است.

کد خبر: ۴۹٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha