۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
توافق دولت و مجلس برای تأمین منابع کالاهای اساسی مردم
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

توافق دولت و مجلس برای تأمین منابع کالاهای اساسی مردم

همدان - حاجی بابایی؛ رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از توافق دولت و مجلس برای تأمین منابع کالاهای اساسی و اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و تکمیل پروژه‌های ناتمام و توازن در مناطق محروم خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار از برگزاری  جلسه بررسی تأمین کالاهای اساسی با حضور رئیس مجلس، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، نماینده مردم کرمانشاه، پورمحمدی معاون سازمان  برنامه و بودجه، سالاری رئیس سازمان تأمین اجتماعی، خاندوزی عضو کمیسیون اقتصاد و جمعی از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد و گفت: این جلسه به منظور بررسی تأمین منابع کالاهای اساسی و همسان سازی حقوق بازنشستگان تشکیل شد.

وی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی دستور کار جلسه مشترک مجلس و دولت بود و در خصوص منابع این طرح پس از بررسی‌های لازم توافق لازم صورت گرفت و مقرر شد معاون سازمان  برنامه و بودجه مشورت لازم را با دولت انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این توافق موضوع ۵۰ هزار میلیارد تومان بند (و)، تبصره ۲ در اختیار سازمان تأمین اجتماعی بدون هیچ گونه تغییر کماکان باقی می‌ماند.

منابع تأمین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در راستای تأمین کالاهای اساسی بر مبنای ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی خواهد بود

وی اظهار کرد: منابع تأمین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در راستای تأمین کالاهای اساسی بر مبنای ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴ دهک بعدی خواهد بود.

حاجی بابایی به لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام  مناطق محروم هم اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تومان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است.

وی افزود: خط قرمز ما در این طرح تأمین کالاهای اساسی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی به طور کامل است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در مذاکرات صورت گرفته پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی برای کمک به این سازمان و همچنین اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیئت علمی دانشگاه‌ها است که علاوه بر بند (و)،به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

کد خبر: ۴۹٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha