۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
خشم و نگرانی از سیاستهای ترامپ تمامی ندارد
سردبیر واشنگتن پست نوشت؛

خشم و نگرانی از سیاستهای ترامپ تمامی ندارد

روزنامه نگار برجسته آمریکایی که بیش از بیست کتاب در زمینه سیاست در امریکا نوشته است در آخرین کتابش با عنوان «خشم» نوشت: «خشم و نگرانی از سیاستهای ترامپ و نتایج آن روی زندگی و آینده مردم کشورم تمامی ندارد.»

بازار؛ گروه بین الملل: «باب وود وارد»، سردبیر روزنامه واشنگتن پست و نویسنده ۲۰ کتاب در مورد سیاست امریکا است که تجربه روزنامه نگاری او به بیش از ۵۰ سال می رسد. او که تا کنون پوشش خبری  ۹ دوره انتخابات ریاست جمهوری در امریکا را بر عهده داشته است و جوایز زیادی در زمینه روزنامه نگاری را کسب کرده است، اخبرا کتابی با نام «خشم» منتشر کرد که در مورد دونالد ترامپ و شخصیت او به عنوان رییس جمهور بزرگترین اقتصاد دنیا است. او این کتاب را بر مبنای ۱۰ ساعت مصاحبه با دونالد ترامپ و ۱۹ تماس تلفنی ضبط شده با رییس جمهوری کنونی امریکا نوشت.

این روزنامه نگار قدیمی امریکایی می نویسد: «هیچ زمانی در طول تاریخ امریکا نبوده است که من در مورد رییس جمهوری و سیاستهای او بیش از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ خشمگین و نگران باشم. او مدام می خواهد در مورد خود صحبت کند و برای خودش امتیاز بگیرد و توجه به منافع ملی و سیاسی در کشور برای او کمترین اهمیتی ندارد.»

وی در ادامه نوشت: «کمپین ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۰ تنها به دنبال تخریب رقیب است. ترامپ می خواهد رقیبش در انتخابات سال ۲۰۲۰ که اتفاقا در دولت قبلی نقش مهمی داشت را برای تمامی مشکلات کنونی کشور مقصر بداند و تاکید کند که اگر او درست عمل کرده بود، ترامپ نمی توانست در انتخابات پیروز شود. از طرف دیگر او اعلام کرده است که  اگر در انتخابات تقلبی انجام نشود، او پیروز این رقابتها خواهد بود و آرای مخالف خودش را نمی پذیرد. مطرح شدن این دیدگاه توسط او باعث از بین بردن اعتبار دموکراسی و انتخابات آزاد در امریکا می شود که یک ادعای غیر قابل پذیرش و بسیار خطرناک است.»

 ترامپ ابتلای خود به کرونا را یک موهبت الهی خواند
 باب وودوارد در ادامه کتابش به ابتلای ترامپ به ویروس کرونا اشاره کرد و نوشت: «او به کرونا مبتلا شد و برای درمان سه روز در بیمارستان بستری شد. او بعد از بهبودی بارها اعلام کرد ابتلای او به کرونا یک موهبت الهی بوده است. این مسخره ترین حرفی است که تا کنون از یک رییس جمهوری در امریکا شنیده ام. چگونه ابتلا به یک بیماری که باعث مرگ بالغ بر ۲۲۰ هزار امریکایی شده است را می توانید یک موهبت الهی بدانید. از نظر من این طور صحبت کردن برای فردی که در سمت رییس جمهوری امریکا قرار دارد، غیر قابل باور و غیر قابل پذیرش است.»

وی ادامه داد: «به نظر من نحوه سخن گفتن رییس جمهور در مورد کرونا و عوارض آن باعث شده است تا مردم این بحران را جدی نگیرند و هر روز بر شمار مبتلایان اضافه شود. اما واقعیت این است که بحران کرونا ضعف ترامپ در مدیریت کشور و مدیریت بحران در کشور را به خوبی نشان داد. این وضعیت شکستی بزرگ برای ترامپ بود و تاریخ امریکا این شکست بزرگ را ثبت خواهد کرد.»

خشم و نگرانی، تمامی ندارد
 این روزنامه نگار در مقاله ای که در واشنگتن پست نوشته بود به سطح بالای نگرانی خود از شرایط امریکا اشاره کرد و نوشت: «به عنوان یک روزنامه نگار، هیچ گاه به اندازه امروز در مورد وضعیت کشورم و مردم کشورم نگران نبودم. دولتی در امریکا روی کار است که هیچ سیاستی برای مدیریت بحران های بزرگ در کشور ندارد. شرایط به اندازه ای بحرانی است که من هر زمان در میان شب از خوب بیدار می شوم  حتما خبرها را رصد می کنم. می دانم رییس جمهور کشورم در تمامی ساعات شبانه روز می تواند خبر یا بحرانی در کشور ایجاد کرده باشد و من نگران نتیجه این مساله هستم.»

وی در ادامه نوشت: «متاسفانه نتیجه سیاستهای نادرست او در حوزه اقتصادی، سلامتی، بهداشت و درمان و حتی روابط بین الملل روی زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است و این تاثیر هر روز بیشتر می شود. این تاثیر منفی در جریان همه گیری کرونا و افزایش نرخ ابتلا و مرگ مردم در اثر ابتلا به این ویروس بیش از دیگر مسایل خود را نشان داد. مشکل این جاست که دولت برنامه ای برای مقابله با این بحران ندارد و همین مساله شرایط را سخت کرده است.»

سردبیر واشنگتن پست در انتهای این مقاله نوشت: «هیچ زمانی در طول تاریخ کاری خودم، به اندازه این چهار سال در مورد کشورم و زندگی مردم نگران نبوده ام و هیچ زمانی در طول تاریخ  از رییس جمهور و سیاستهای نادرستی که در کشور اجرا می کند به اندازه این دوره خشمگین نبوده ام. او آینده امریکا را در خطر قرار داده است و حتی روابط امریکا با کشورهای دوست و هم پیمان را نیز تخریب کرد. ترامپ با خارج شدن از توافق های دولتهای قبلی، اعتبار ریاست جمهوری در امریکا را کاهش داد و باعث شد تا توافق با دولت امریکا اعتبار خود را از دست بدهد زیرا تعهد یک دولت می تواند توسط دولت دیگر زیرپا گذاشته شود.»

کد خبر: ۴۹٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha