۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
 عرضه مرغ با قیمت بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تخلف است
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران:

عرضه مرغ با قیمت بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تخلف است

یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران گفت: با بررسی هزینه های تولید و قیمت نهاده ها، قیمت مصوب مرغ به ازای هرکیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و عرضه مرغ با بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران روز شنبه در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: بازرسان سازمان تعزیرات و اتاق اصناف با بازرسی های خود نباید اجازه دهند که مرغ با بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه شود.

یوسف خانی گفت: با بررسی هزینه های تولید و قیمت نهاده ها، قیمت مصوب مرغ به ازای هرکیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده و عرضه مرغ با بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر ایجاد صف های طولانی در میادین میوه وتره بار در تهران برای خرید مرغ گفت: هرچند که تولید نسبت به گذشته کمتر شده، اما در بازار کمبود نداریم.

یوسف خانی با بیان اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا به طور متوسط روزانه در تهران ۲۵۰۰ تن مرغ به مصرف می رسید، گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی تالارها و رستوران ها هم اکنون مصرف مرغ در تهران کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در هفته های اخیر اظهارداشت: هرچند که قیمت مرغ در روزهای اخیر افزایش داشته است، اما اگر نهاده ها با قیمت مناسبی به دست تولید کنندگان برسد قیمت مرغ نیز در بازار کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران بیان کرد: بالا بودن قیمت نهاده ها در بازار سبب شده هزینه تولید مرغ برای تولید کنندگان افزایش یابد و این سبب شده  تولیدکنندگان برای تولید بیشتر مرغ در کشور رغبت کمتری نشان دهند.

در حالی که رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران می گوید که قیمت مرغ در واحدهای عرضه کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است، گزارش میدانی خبرنگار بازار در سطح شهر حاکی است که قیمت مرغ در تهران بین  ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان در نوسان است.

یک واحد صنفی عرضه کننده مرغ در حوالی میدان انقلاب قیمت مرغ را ۲۶ هزار تومان اعلام کرد و فروشنده دیگری در خیان کریم خان قیمت مرغ را به ازای هرکیلوگرم ۲۸ هزار تومان اعلام کرد.

فروشنده واحد عرضه کننده ماهی و مرغ نیز در حوالی میدان هفت تیر اعلام کرد قیمت مرغ  تا ۲۷ هزار تومان افزایش یافته و امروز تاکنون (ساعت ۱۳) برای این واحد صنفی مرغ ارسال نشده است.

فروشنده این واحد صنفی گفت: عده ای فکر می کنند نوسان قیمت مرغ مربوط به فروشندگان است در حال یکه قیمت مرغ در عمده فروشی ها افزایش یافته و ما مجبور هستیم برای تامین هزینه های خود آن را با قیمت بالا بخریم و با سود مناسبی به قیمت بالا بفروشیم.

گزارش میدانی از میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در قزل قلعه و صادقیه حاکی از کمبود مرغ در این میادین است و مردم برای خرید مرغ باید ساعت ها در صف های طولانی بیش از ۱۰۰ متری معطل بمانند تا بتوانند فقط سه عدد مرغ بگیرند، چون فروش بیش از سه مرغ به مشتریان ممنوع شده است.

کد خبر: ۴۹٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha