۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳
پیشرفت در روابط تجاری کشاورزی آمریکا با چین

پیشرفت در روابط تجاری کشاورزی آمریکا با چین

چین خرید کالاهای کشاورزی ایالات متحده را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، چین خرید کالاهای کشاورزی ایالات متحده را به میزان قابل توجهی افزایش داده و تا به امروز بیش از ۲۳ میلیارد دلار کالای کشاورزی ایالات متحده را، معادل حدود ۷۱ درصد هدف تعیین شده در فاز اول توافق تجاری اش خریداری کرده است.

هشت ماه پیش از زمان اجرایی شدن این توافق نامه، شاهد پیشرفت های چشمگیری در روابط تجاری کشاورزی آمریکا با چین بوده اند که به سود کشاورزان و دامداران ایالات متحده خواهد بود. این معامله جنگ تجاری تلخی را بین دو اقتصاد بزرگ جهان خنثی کرد، اما اختلافات بر سر حقوق بشر، بحران COVID-۱۹ و فناوری باعث تیره شدن روابط بین واشنگتن و پکن شده و باعث ایجاد تردید در مورد چشم انداز تعمیق توافق در مرحله دوم می شود.

فروش فوق العاده ذرت ایالات متحده به چین در بالاترین سطح تاریخی خود ۸.۷ میلیون تن بوده، در حالی که فروش سویای ایالات متحده به چین در سال بازاریابی ۲۰۲۱ در دو برابر میزان مشاهده شده در سال ۲۰۱۷ بوده است.

صادرات ذرت خوشه ای ایالات متحده به چین از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۰ بالغ بر ۶۱۷ میلیون دلار بود، در حالی که ۵۶۱ میلیون دلار برای مدت مشابه سال ۲۰۱۷ بود. صادرات گوشت خوک ایالات متحده به چین فقط در پنج ماه اول سال ۲۰۲۰ رکورددار بوده و صادرات محصولات گوشت گاو ایالات متحده به چین تا آگوست ۲۰۲۰ در حال حاضر بیش از سه برابر کل سال ۲۰۱۷ است.

علاوه بر این محصولات، کشاورزی آمریکا انتظار دارد که فروش سال ۲۰۲۰  سایر محصولات کشاورزی ایالات متحده از جمله غذای حیوانات خانگی، یونجه، اسپند، بادام زمینی و غذاهای آماده به چین به رکورد یا نزدیک به رکورد برسد.

کد خبر: ۴۹٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha