۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
آلمانی‌ها از انتهای سال واکسیناسیون عمومی را شروع می‌کنند
شناسایی و تجهیز ۶۰ مرکز واکسیناسیون در آلمان تا ۲۷ روز دیگر؛

آلمانی‌ها از انتهای سال واکسیناسیون عمومی را شروع می‌کنند

مقامات دولت آلمان اعلام کرده اند واکسن تولید پی فایزر به تایید نهایی نزدیک است و برنامه ریزی برای توزیع این واکسن و تزریق عمومی آن شروع شده است.

بازار؛ گروه بین الملل: شرکت پی فایزر امریکا که با همکاری شرکت بایونتک آلمان تولید واکسنی برای کرونا را انجام داده است و این واکسن سومین فاز از آزمایشهای بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته است، می تواند اولین واکسنی باشد که دنیا را در مقابل ویروس کرونا ایمن کند.

 به گزارش روزنامه بیلد آلمان وزارت بهداشت این کشور از دولتهای ایالتی خواسته است تا مراکز مناسب برای اجرای طرح واکسیناسیون عمومی در مقابل بیماری کرونا را تا روز ۱۰ نوامبر سال جاری یعنی ۱۷ روز دیگر معرفی کنند. بر طبق این گزارش تصمیم بر این است که ۶۰ مرکز واکسیناسیون در سراسر آلمان معرفی شود و این مراکز به تجهیزات لازم برای نگهداری واکسن تولید شرکت پی فایزر تجهیز شوند. این واکسن باید در دمای منفی ۷۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود ولی بسیاری از مراکز واکسیناسیون و مراکز درمانی در آلمان فاقد امکانات لازم برای نگهداری واکسن ها در این دما هستند. به همین دلیل است که شناسایی این مراکز و سپس تجهیز آنها در دستور کار دولت آلمان قرار گرفته است.

در ابتدای هفته جاری وزیر بهداشت کشور آلمان که خود به بیماری کرونا مبتلا شده است در ویدیو کنفرانسی اعلام کرد واکسن تولید شرکت پی فایزر و بیونتک آلمان به مرحله تایید نهایی برای استفاده عمومی نزدیک است و استفاده از آن برای مقاوم کردن مردم دربرابر ویروس کرونا شروع خواهد شد. او در پاسخ به این سوال که اولین زمانی که انتظار می رود مردم بتوانند واکسن را دریافت کنند چه زمانی خواهد بود گفت: «انتظار می رود  قبل از پایان سال ۲۰۲۰ تزریق واکسن کرونا در آلمان شروع شود و اولین گروه های دریافت کننده واکسن، کادر درمانی آلمان، سالمندان و افرادی هستند که دارای بیماری های زمینه ای سخت هستند.»

وی در مورد دلیل انتخاب این گروه ها برای دریافت اولین دوزهای واکسن به روزنامه بیلد گفته است: «واکسن به مرور در اختیار ما قرار می گیرد و به ترتیب آسیب پذیری افراد در مقابل ویروس کرونا، تزریق آن انجام می شود. زمانی که دوزهای بیشتری عرضه شود، دامنه افرادی که واکسن را دریافت خواهند کرد بیشتر وسیع تر خواهد شد.»

امریکا هم واکسن را به زودی دریافت خواهد کرد
در بازار امریکا هم امید زیادی برای عرضه واکسن پی فایزر وجود دارد. دکتر اونیما آگبواگو که بررسی داده های سومین مرحله از آزمایشهای بالینی پی فایزر را به همراه تیمش بر عهده دارد اعلام کرده است: «اطلاعات سومین مرحله از آزمایشهای بالینی این شرکت تا انتهای نوامبر ارایه خواهد شد و تا ان زمان ما داده های مربوط به دو فاز اول و دوم این آزمایشها را انجام خواهیم داد. وی در مصاحبه ای با نشریه Wbur در مورد زمان عرضه واکسن به بازار امریکا گفت: «تا انتها نوامبر اطلاعات سومین مرحله از آزمایشهای بالینی پی فایزر ارایه خواهد شد و اف دی ای برای بررسی آن نیاز به ۴ هفته زمان دارد. در نتیجه نمی توان انتظار داشت قبل از اتمام سال جاری خبری در مورد تایید واکسن در امریکا منتشر شود ولی احتمال اینکه عرضه آن از فصل اول سال ۲۰۲۱ شروع شود زیاد است.»

وی ادامه داد: «ما انتظار داریم در فصل اول سال ۲۰۲۱ عرضه واکسن به گروه های حساس در امریکا شروع شود.»البته مساله توزیع واکسن در امریکا و در تمامی دنیا هم مساله بسیار مهمی است. هم از این نظر که شرایط نگهداری این واکسن، شرایط خاصی است و هواپیماهایی که برای توزیع واکسن مورد نیاز است باید مجهز به سیستم های سردکننده خاصی باشند. بررسی ها نشان داده است برای توزیع واکسن کرونا نیاز به بالغ بر ۱۵ هزار هواپیما وجود دارد و این روند توزیع تدریجی خواهد بود زیرا تولید به ثروت تدریجی انجام می شود.

پی فایزر انبارهای مخصوص برای واکسن کرونا احداث کرد
شرکت پی فایزر امریکا اعلام کرده است برای اینکه امکان تولید انبوه واکسن در داخل امریکا را فراهم کند، اقدام به ساخت ۳۵۰ انبار بزرگ فریزر برای نگهداری واکسن کرونا کرده است تا  واکسن های تولید شده پیش از عرضه به شبکه توزیع را در این انبارها نگهداری کند.

آلبرت بورلا مدیر عامل شرکت پی فایزر در مصاحبه ای با بلومبرگ در مورد عرضه واکسن گفت: «تمامی بزرگسالان دنیا باید واکسن کرونا را دریافت کنند زیرا افرادی که از دریافت واکسن امتناع می کنند حلقه های ضعیف در زنجیره انتقال بیماری خواهند بود و مانع از ایمن شدن دنیا در برابر ویروس خواهند شد. »

وی در مورد نگرانی تاریخی مردم در دنیا از دریافت واکسن هایی که برای اولین بار تولید می شوند و در پاسخ به پاندمی ها به بازار عرضه می شوند هم صحبت کرد و گفت: «در طول تاریخ همواره مردم نگران دریافت واکسن هایی بودند که برای اولین بار عرضه شده بود ولی در تمامی موارد همه بالاخره دریافتند که واکسن بهترین گزینه برای ایمن سازی بدن است و افرادی که واکسن را دریافت نمی کنند در خطر بیشتری قرار دارند. ما می دانیم این مقاومت در برابر واکسن کرونا هم  وجود خواهد داشت ولی  مردم باید بدانند دریافت واکسن وظیفه تمامی  بزرگسالان است تا هم خودشان و هم کودکان و نوجوانان را از ابتلا به کرونا حفظ کنند.»

کد خبر: ۴۹٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha