۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
تاثیرگذاری منابع مالی نامزدها بر روند انتخابات آمریکا
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

تاثیرگذاری منابع مالی نامزدها بر روند انتخابات آمریکا

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نتایج انتخابات در آمریکا را مجمع الکترال تعیین می کند و منابع مالی نامزدها بر روند انتخابات تاثیرگذاری بیشتری دارد.

به گزارش بازار، ابوالفضل عمویی درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا افزود: انتخابات امریکا روند پیچیده‌ای دارد و مستقیماً آراء مردمی تأثیرگذار نمی‌باشد بلکه مردم در ایالت‌های منطقه‌ای خودشان شرکت می‌کنند و آراء خود را اعلام می‌کنند از میان ان‌ها مجمعی مشخص میشود.

وی با بیان اینکه ایالت‌های آمریکا مجموعا ۵۳۸ رأی الکترال دارد گفت:در واقع این مجمع الکترال رئیس جمهور امریکا را انتخاب می‌کنند از این رو یک روند انتخاباتی کل مستقیم شاهد نیستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه که در انتخابات امریکا بسیار تأثیر دارد منابع مالی است که در تبلیغات استفاده می‌شود یکی از روش‌هایی از کسانی که علاقمند هر کدام از نامزدها هستند پول زیادی دریافت می‌شود و این عدد در سال‌های اخیر میلیارد دلاری می‌باشد و عمدتاً صرف تبلیغاتی تلویزیونی می‌شود و هرفردی که بیشتر تبلیغات تلویزیونی داشته باشد بر روند انتخابات تأثیرگذاری بیشتری دارد و افراد ثروتمند و کسانی که بعنوان سوپر پک‌های تبلیغاتی بسیار ثیرگذارخواهند بود و فراتر از آن که این فرد چه تصمیمی دارد، این که نامزدها چگونه بتوانند آراء و منابع مالی را جذب کنند در رای اوریشان تأثیرگذاراست و این روند فعلی انتخابات امریکا است. آقای عمومی افزود: تاکنون ۴۷ میلیون نفر در امریکا رأی هایشان را قبل از اخرین مناظره تبلیغاتی بایدن و ترامپ دادند و یا پست کردند این ۴۷ میلیون نفر می‌توانند و بخش زیادی از جامعه امریکا تصمیماتشان را برای انتخابات امریکا گرفته اند. اما در نهایت مجمع الکترال کالج تعیین کننده خواهد بود.

وی با مقایسه مناظره‌های تبلیغاتی میان بایدن و ترامپ گفت: درمناظره آخر دو نامزد معیارهای ادبی و اخلاقی را بسیار دچار چالش کرده بودند و از الفاظ بی ادبانه علیه یکدیگر استفاده می‌کردند و شرایط بسیار آرام‌تر نسبت به دفعه قبل بود.

عمویی ادامه با اشاره به اینکه دوطرف مستمر به ناکار آمدی و فساد یکدیگر را متهم میکردند ادامه داد: شب گذشته موضوعات مختلفی مانند مدیریت کرونا، مهاجرت، دخالت نکردن خارجی‌ها در انتخابات امریکا با اختلاف نظر دیدگاه‌های بسیاری میان دو طرف برگزار شد.

وی گفت: بر اساس اخرین مناظره و نتیجه این حمله‌ها پایگاه رای که دوطرف جذب کردند میخواهند این پایگاه را حفظ و تثبیت کنندو از سوی نباید تغییر جدی را در نتایج نظرسنجی شاهد باشیم چرا که بخشی از ایالات‌ها هم رای خود را ارائه کردند.

عمویی به راه‌ها وموضوعات تبلیغاتی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا اشاره کرد وگفت: در مسئله مهاجرت نیز اذعان به این که ۵۳۵ کودک مهاجر از خانواده هایشان جدا شدند و بعد از مدت‌ها هنوز نمی‌توانند پدر و مادر این بچه‌ها را پیدا کنند واقعیت اسفناکی است و یا دربخش وضعیت بیکاری در امریکا و نفوذ فساد در حاکمیت مقامات سیاسی امریکا چه پسر جو بایدن چه خود نفوذ اتهام و پرداخت مالیات به ترامپ همه این‌ها واقعیت‌های سیاست امریکاست.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: روند انتخابات امریکا با توجه به این که مناظره‌ها چالشی می‌باشد و نزدیک بودن برخی از نظرسنجی‌ها در ایالت‌هایی که حساس و تعیین کننده می‌باشد می‌تواند چالشی برای مسائل داخلی امریکا تبدیل شود روزهای آینده روزهای حساسی برای امریکا است و ما نیز به عنوان یک تحلیل گر این تحولات را رصد می‌کنیم.

کد خبر: ۴۹٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha