۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
قزوین صاحب پالایشگاه نفتی می‌شود
گزارش خبری؛

قزوین صاحب پالایشگاه نفتی می‌شود

قزوین- جهش تولید و رونق اقتصادی که این روزها مهم ترین اولویت کشور محسوب می شود در گام نخست نیازمند فرآوری و افزایش شاخص های بهره وری از منابع است، مسئله ای که خام فروشی منابع را به شدت منع میکند.

بازار؛ گروه استان‌ها: مهم ترین توصیه برای پیشرفت و توسعه اقتصادی به کشورها و جوامعی نظیر ایران که درگیر مشکلات اقتصادی فراوان، تحریم و هجمه های متعدد هستند توصیه به بهره وری و افزایش فرآوری در منابع است.

به عبارت دیگر خام فروشی مهم ترین آفت اقتصادی در دنیای امروز است که بسیاری از کشورهای در حال توسعه به عنوان یک درد مشترک به این مسئله نگاه میکنند از این رو در سالیان گذشته در کشور ایران طرح های حمایتی از پروژه های فرآوری و ایجاد ارزش افزوده مورد توجه جدی قرار گفته است.

بهره برداری و آغاز به کار پروژه پالایشگاه نفتی در قزوین از پروژه هایی است که میتواند با جلوگیری از خام فروشی ارزش افزوده مضاعفی برای کشور و استان قزوین به ارمغان آورد.

پالایشگاه نفت قزوین با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه نفت اجرایی می‌شود
پروژه پالایشگاه نقت قزوین با ظرفیت ۱۵ هزار بشکه در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در شهرک صنعتی حیدریه شهرستان تاکستان قزوین اجرایی می شود.

این پروژه با سرمایه گذاری ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی اجرایی می شود که به گفته شرکت رهیار گستر نوین میتواند گاز مایع، بنزین بدون سرب، گازوئیل، قیر و سایر مشتقات نفتی را تولید کند.

نزدیکی قزوین به پایتخت از یک سو، شهرک های صنعتی قدرتمند استان قزوین و نزدیکی  به مرز از سوی دیگر موجب شده است تا استان قزوین ظرفیت ویژه ای در اجرای این پروژه داشته باشد.

ممنوعیت خام فروشی نفت با توسعه مینی پالایشگاه ها در سراسر کشور امکان پذیر است
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت بهره برداری از این پروژه اظهار داشت: آغاز به کار پروژه پالایشگاه نفتی قزوین با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده میتواند اشتغالزایی، رونق اقتصادی و جهش تولید را برای استان به همراه داشته باشد.

وی بیان کرد: سیاست وزارت نفت ممنوعیت خام فروشی است و افتتاح مینی پالایشگاه های نفت در سراسر کشور میتواند این سیاست را به اجرایی شدن براسند.

استاندار قزوین گفت: به دلیل نزدیکی استان قزوین به پایتخت و استان های مرزی اتفاقات خوبی در این حوزه در استان قابل رخ دادن استکه امیدواریم با آغاز به کار این پالایشگاه شاهد رشد این صنعت در استان باشیم.

لوله اصلی انتقال نفت به شمال غرب کشور نیاز این پالایشگاه را تامین می‌کند
حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: شرکت رهیار گستر نوین که پروژه افتتاح پالایشگاه نفت را در شهرک حیدریه عهده دار است  در هفته های آینده افتتاح می شود.

وی بیان کرد: این پروژه در حال حاضر جواز صنعتی فعالیت را دریافت کرده و با تامین نفت از لوله اصلی انتقال به شمال غرب کشور میتواند فعالیت خود را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: شهرک صنعتی حیدریه قزوین با نزدیک به مسیر راه آهن و دسترسی به اتوبان قزوین-زنجان میتواند محل مناسبی برای اجرای این پروژه باشد.

خانپور اظهار داشت: اجرای این پروژه در کنار توسعه ظرفیت های اقتصادی این منطقه ، ایجاد اشتغال و رونق خوبی برای استان به همراه خواهد داشت.

کد خبر: ۴۹٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha