۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
 هیچ عذر و بهانه ای برای شرایط موجود قابل قبول نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

هیچ عذر و بهانه ای برای شرایط موجود قابل قبول نیست

علی پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بنده اعتقاد دارم دولت باید تا آخرین روز در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشد و اجازه هیچگونه بهانه جویی داده نشود و مجلس نیز باید نقش نظارتی خود را با قاطعیت هر چه تمام تر ایفا کند

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: مسئله اصلی و اساسی روز همه آحاد جامعه گرانی های سرسام آور و غیرقابل تحمل و بی توجهی دولت به مشکل اساسی مردم است. همان شعار تبلیغاتی جناب آقای روحانی در ایام تبلیغات دوره دوم ریاست جمهوری که می فرمود شب می خوابن و صبح بیدار می شوند و افزایش قیمت ها را مشاهده می کنند امروز این شعار جناب روحانی به جای شب تا صبح به ساعت کشیده و مصداق عملی پیدا کرده است.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور به خاطر اینکه در میان مردم و متن جامعه حضور ندارد و در قرنطینه کامل از مسائل و آلام مردم بی اطلاع هستند،  به واسطه همه مشکلات معیشتی موجود و بی تفاوتی جناب رئیس جمهور و افراد زیادی به ما نمایندگان فشار می آورند و انتظار دارند رئیس جمهور استیضاح شود و بیش از این اجازه داده نشود با بی اعتنایی و بی تفاوتی دولت مردم متحمل مشکلات کمرشکن شوند.

وی اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم دولت باید تا آخرین روز در قبال مسئولیت خود پاسخگو باشد و اجازه هیچگونه  بهانه جویی داده نشود و مجلس نیز باید نقش نظارتی خود را با قاطعیت هر چه تمام تر ایفا کند و فردا روز آقای روحانی مدعی نباشند اجازه ندادند کار کند و همه تبعات کم کاری و ضعف خود را به گردن دیگران بیاندازد. آقای رئیس جمهور هیچ عذر و بهانه ای اعم از تحریم های ظالمانه و غیر برای شرایط موجود قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: وزیر کشور؛ ماکو جز شهرهای بحرانی از لحاظ کرونا است، مدتی است شهرستان ماکو فاقد فرماندار و فاقد رئیس ستاد هماهنگی کرونا است، چگونه می توان این کم لطفی را توجیه کرد، تعیین تکلیف فرماندار ماکو در اسرع وقت از ضروریات است. از وزیر کشور می خواهم هر چه سریع تر هنگ مرزی چالدران را مستقل کرده و بازارچه های مرزی را به تصویب نهایی برساند تا با شروع کار آنها مشکل اصلی معیشت مردم محروم قطع شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وزیر نیرو با تکمیل پایاب سد کرمه آباد و شبکه های اصلی و فرعی حدود ۲۰ هزار هکتار را به بهره برداری برسانید، مردم را از بلاتکلیفی نجات دهید.

علی پور در ادامه نطق میاندستور بیان کرد: وزیر جهادکشاورزی نسبت به اتمام رساندن پروژه های آبیاری تحت فشار دشت های پلدشت و غیره که بیش از ۹۵ درصد انجام شده به بهره برداری نهایی نرسیده اقدام کنید. وزیر جهادکشاورزی دام دامداران در دستشان مانده و هیچ کس خریدار نیست و دولت نیز هیچ گونه خرید تضمینی ندارد حتما می خواهند گوشت را با دلار از خارج وارد کنند و از رانت پورسانت آن بهره‌مند شوند.

 نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط  در مجلس گفت: از وزیر نفت می خواهم پروژه های گازرسانی به مناطق سردسیری چالدران، ماکو و پلدشت را سرعت ببخشند و پروژه های نیمه تمام را به اتمام برساند.

کد خبر: ۴۹٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha