۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵
بودجه مالیاتی کشور ۴ برابر درآمد حاصل از فروش نفت است 
نماینده دزفول در مجلس با بازار مطرح کرد:

بودجه مالیاتی کشور ۴ برابر درآمد حاصل از فروش نفت است 

دزفول - نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه مالیاتی کشور، چهار برابر درآمد حاصل از فروش نفت است که دولت با استفاده از این بودجه می تواند در مسیر توسعه کشور گام بردارد.

عباس پاپی زاده در گفت و گو با خبرنگار تحلیل بازار اظهار کرد: تفاوت کشورهای توسعه یافته با کشورهای جهان سوم در پیشرفت علمی ناشی از پژوهش است.

وی افزود: کشورهایی همچون آلمان و ژاپن که از کشورهای شکست خورده جنگ های جهانی بوده اند امروزه به قدرتمندترین کشورهای اقتصادی دنیا تبدیل شده اند که دلیل این امر توجه این کشورهای توسعه یافته به تربیت نسل فرهیخته، منظم، دارای وجدان کاری و آماده به خدمت در راه پیشرفت و توسعه کشور بوده است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین امر موجب شده تا ارزش افزوده در این کشورها از ثروت کشورهایی که دارای ثروت های طبیعی همچون نفت و معادن هستند بیشتر باشد.

پاپی زاده تربیت نیروی انسانی مسلط و مسلح به دانش را از دیگر عوامل موفقیت کشورهای توسعه یافته برشمرد و گفت: همین کشورهای توسعه یافته نفت را از ایران به طور متوسط با قیمت ۵۰ دلار خریداری می کنند سپس همین نفت را با استفاده از تکنولوژی به کالا تبدیل کرده و با قیمت دو هزار و ۵۰۰ دلار به ما می فروشند.

وی درآمد سرانه ایران را بین سه هزار تا سه هزار و ۴۰۰ دلار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که درآمد کشورهایی که در مقایسه با ما از منابع طبیعی برخوردار نیستند بین ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است. بدین ترتیب این کشورها ۱۰ برابر ما ثروت تولید کرده و رفاه بیشتری برای مردمشان ایجاد می کنند و از محل درآمد ناشی از مالیات به مردم خدمات خوبی ارائه می دهند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش نفت کشور در سال گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: این درحالی است که دولت در بودجه ۹۹ درآمد مالیاتی کشور را ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده که این رقم، چهار برابر درآمد حاصل از فروش نفت است.

پاپی زاده تصریح کرد: بنابراین اگر دولت بتواند سرمایه گذاری را افزایش دهد، تکنولوژی را توسعه بخشیده و بازدهی و درآمد مردم را افزایش دهد از محل دریافت مالیات بودجه ای چندین برابر بودجه حاصل از فروش نفت برای کشور ایجاد می شود که همین امر نیز عامل پیشرفت کشورهای توسعه یافته است.

کد خبر: ۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha