۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
تولیدکنندگان از واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گلایه‌مندند
نیکزاد در گفت‌وگو با بازار؛

تولیدکنندگان از واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گلایه‌مندند

اردبیل- نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدکنندگان لاستیک از واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گلایه‌مندند و ترجیح می‌دادند این ارز صرف تهیه مواد اولیه در داخل کشور می‌شد.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تولیدکنندگان از واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی گلایه‌مندند و ترجیح می‌دادند این ارز صرف تهیه مواد اولیه در داخل کشور می‌شد اما این طور که به نظر می‌رسد این برآورد در حالی انجام شده که دولت احساس می‌کند تولید داخلی کمبود لاستیک را در کشور جبران نمی‌کند.

وی با اشاره به این که به دنبال بررسی مشکلات تولید لاستیک در کشور هستیم بیان کرد: در این زمینه وزارت صمت و بانک‌ها نیز همکاری‌های لازم را دارند تا هر چه سریع‌تر مشکلات مربوطه در این زمینه برطرف شود تا بتوانیم در این زمینه هر چه سریع‌تر به یک نتیجه مساعد دست یابیم.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس ادامه داد: در ارتباط با موضوع قیمت‌گذاری نیز تخصیص ارز نیمایی به تولیدکننده لاستیک با اولویت انجام می‌شود و در این زمینه وزارت صمت و مسئولان مربوطه درصدد هستند تا مشکلات مربوطه را برطرف کنند.

نیکزاد بیان کرد: آستان قدس رضوی نیز باید پرداخت زنجیره تولید مابه تفاوت ارزی خود را پرداخت کند و مواد اولیه وارداتی را در اختیار لاستیک‌سازان قرار دهد که در این زمینه نیز با توافقی که با بانک رفاه کارگران، بانک ملی و بانک سپه انجام شد تقسیط‌بندی تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان مبنای کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته درصدد هستیم هر چه سریع‌تر مشکلات مربوطه را برطرف کرده و برای انجام برنامه‌ریزی‌های مربوطه آن طور که لازم است اقدام شود که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است تا مشکلات تولیدکنندگان داخلی را به حدأقل برسانیم.

کد خبر: ۴۸٬۹۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha