۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
پیگیری تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه نفتی بندرعباس
در دیدار استاندار هرمزگان با مدیرعامل بانک ملت مطرح شد؛

پیگیری تسویه بدهی ارزی دو پالایشگاه نفتی بندرعباس

هرمزگان- استاندار هرمزگان در خصوص اعطای تسهیلات به پیمانکاران فعال استان و تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و ستاره خلیج فارس با محمد بیگدلی مدیرعامل بانک ملت دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی عصر سه شنبه در محل دفتر مرکزی بانک ملت در این دیدار با مدیرعامل این بانک، با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه در کشور، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با هم برای برون رفت از شرایط فعلی کمک کنیم.

وی افزود: در شرایطی که برخی از تولیدکنندگان و پیمانکاران اقلام و ابزار مورد نیاز خود را می فروشند تا بتوانند حقوق کارگران را پرداخت کنند و از تعدیل نیرو جلوگیری کنند، ما به عنوان دستگاه های حاکمیتی باید تلاش کنیم از همه ابزار قانونی برای کمک به آن ها استفاده کنیم.

همتی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی پیمانکاران، بدهی آن‌ها به بانک هاست، گفت: بر اساس بند «و» تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه، امکان تسویه و تهاتر بدهی های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی با بدهی اشخاص یادشده به دولت یا بانک‌ها و مؤسسه‌های اعتباری غیربانکی وجود دارد که تسهیل در این امر می تواند کمک شایانی به پیمانکاران حوزه‌های مختلف باشد.

استاندار هرمزگان، تسریع در فرآیند اعطای تسهیلات را یکی دیگر از مطالبات پیمانکاران برشمرد و گفت: دریافت وثیقه های سنگین و یا ملکی، اخذ تسهیلات را برای بسیاری از پیمانکاران دشوار کرده است که می بایست این روند اصلاح شود.  

محمد بیگدلی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره بانک ملت نیز در این نشست، ضمن استقبال از پیشنهاد استاندار هرمزگان قول مساعد داد نسبت به اعطای تسهیلات با استفاده از وثیقه‌ها ترکیبی به پیمانکاران فعال در استان هرمزگان اقدام کند و پس از ظرفیت سنجی، تسهیلات لازم بدون در نظر گرفتن سقف اعتباری به پیمانکاران اعطا شود.

همچنین در این نشست، تسویه بدهی ارزی پالایشگاه نفت بندرعباس و نفت ستاره خلیج فارس به بانک ملت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که مقرر شد طی مکاتبه با بانک مرکزی، فرآیند تسویه بدهی این دو پالایشگاه تسریع پیدا کند.

کد خبر: ۴۸٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha