۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار مسکن محرومان تا خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد

بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار مسکن محرومان تا خرداد ۱۴۰۰

سهرابی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۹۴ هزار واحد مسکونی برای محرومان تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ هزار واحد از این تعداد در همکاری بنیاد با سازمان برنامه و بودجه، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اقدامات آن بنیاد در تامین مسکن محرومان و اجرای تفاهم‌نامه‌هایی که  در این خصوص با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسانده است، گفت: علاوه بر بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بنیاد مسکن، تامین مسکن اقشار کم‌درآمد و خاص را نیز در برنامه قرار داده است که بر همین اساس، تامین مسکن ۱۰۰ هزار خانوار مشمول این طرح از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: از برنامه تامین مسکن محرومان برای ۱۰۰ هزار خانوار، تاکنون ۸۱ هزار واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد ۶۲ هزار واحد تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

سهرابی، وضعیت تکمیل واحدهای آغازشده مسکن محرومان را در مرحله سفت‌کاری عنوان کرد و گفت: پیش‌تر در راستای تحقق احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان، هشت میلیون تومان بلاعوض تعلق می‌گرفت که این رقم،  مدتی است به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین رقم تسهیلات کم‌بهره‌ای که برای تکمیل این واحدها تعیین شده، ۴۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد است.

وی در بیان دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن برای تامین مسکن محرومان، توضیح داد: طرح اخیرا در دستور کار بنیاد قرار گرفت که در این طرح تامین مسکن محرومان طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان برنامه و بودجه به امضاء رسید و در آن تامین مسکن محرومان برای ۲۱ استان برنامه‌ریزی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در تفاهمی که سال‌های گذشته با سازمان برنامه و بودجه منعقد شد، برای سال ۹۷، احداث ۱۶ هزار واحد مسکن محرومان برای سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی در برنامه قرار گرفت که این واحدها با تعدادی بیشتر و با همان بودجه برای ۱۶ هزار و ۳۰۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

سهرابی ادامه داد: برای سال ۹۸ و ۹۹ احداث تعداد ۷۷ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در برنامه قرار گرفت که پیش‌بینی شده است تا این واحدها در خرداد ۱۴۰۰ تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، از ۷۷ هزار و ۴۴۰ واحد موضوع تفاهم بنیاد با سازمان برنامه و بودجه دو هزار واحد، مربوط به مسکن ایتام است که برای این اقشار، علاوه بر تسهیلات بنیاد مسکن، ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی شده است. ۲۵ میلیون تومان از بلاعوض‌ها را برای هر واحد صندوق توسعه ملی و ۲۵ میلیون تومان دیگر را بنیاد با منابع داخلی خود تامین خواهد کرد.

سهرابی ادامه داد: برای افراد تحت‌پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) هرکدام از این نهادها برای مشمولان تحت‌پوشش خود ۲۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهند کرد که این رقم با ۵۰ میلیون تومان بلاعوض، پروانه و نظارت رایگان، بیمه حوادث رایگان، شرایطی را فراهم می‌کند تا واحدها در زمان مناسب برای محرومان احداث شود.  

وی توضیح داد: مسکن محرومان، موضوع تفاهم بنیاد مسکن با سازمان برنامه و بودجه در مجموع با پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض احداث می‌شود که از این رقم، دو هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان بلاعوض و مابقی تسهیلات با نرخ سود پنج درصد است.

اتمام و تحویل ۴۵۵۰ واحد مسکونی برای دومعلول‌های روستایی
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه دیگر بنیاد را تامین مسکن خانوارهای دومعلول روستایی عنوان کرد و با یادآورری اینکه این کار از سال ۹۴ آغاز شده است، گفت: برنامه این است که تا پایان سال اینکار به اتمام برسد. از این تعداد حدود چهار هزار و ۵۵۰ واحد به اتمام رسیده است. اینکار در همکاری با سازمان بهزیستی و بنیاد مستضفعان انجام می‌شود.

احداث ۱۴۰۰۰ مسکن برای محرومان حاشیه‌های چابهار، زاهدان و مشهد
وی در عین حال توضیح داد: احداث ۱۴۰۰۰ مسکن در حاشیه شهرهای چابهار، زاهدان و مشهد در برنامه بنیاد مسکن قرار دارد که با احتساب مسکن ایتام که ۲۰۰۰ واحد است در مجموع ۹۱ هزار و ۵۴۰ واحد در کشور برای محرومان و ایتام احداث خواهد شد. با بلاعوض این‌ها دو هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان می‌شود و نزدیک به چهار هزار میلیاردتومان تسهیلات است که با اعتبار ۶ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان وام و تسهیلات به اجرا می‌رسد.

کد خبر: ۴۸٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha