۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
 بهداشت محور کردن تولیدات کشاورزی؛ سیاست اصلی وزارت جهاد
معاون رسانه ای مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد

بهداشت محور کردن تولیدات کشاورزی؛ سیاست اصلی وزارت جهاد

سید محسنی، معاون رسانه ای مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: هدف این وزارتخانه آن است که تمام فرآیند تولید محصول از مزرعه تا سفره را بهداشت محور کند.

به گزارش بازار، سید شهاب سید محسنی معاون رسانه ای مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ۲۴ مهر ماه روز جهانی غذا گفت: گرامیداشت این روز، در وزارت کشاورزی به شکل وبینار با حضور کارشناسان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد. روز جهانی غذا بیش از ۷۵ سال است که برگزار می شود و محورهای اصلی این روز مقابله با گرسنگی در جهان و تامین امنیت غذایی سالم بوده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین امنیت غذایی کشور است و از مزرعه تا سفره در حوزه وظایف و مسئولیت های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد. محورهایی که در این وبینار مورد تاکید قرار گرفت، تولید محصولات کشاورزی سالم و گواهی شده بود زیرا این محصولات می توانند سلامت افراد جامعه را تضمین کند.

معاون رسانه ای مرکز روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ضرورت کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، عنوان کرد: این مسئله و اصلاح الگوی مصرف می تواند در تامین غذای کافی و با کیفیت و بهداشت سلامت مناسب برای مردم جامعه تعیین کننده باشد.

وی یکی از سیاست های اصلی وزارت جهاد کشاورزی را بهداشت محور کردن محصولات غذایی برشمرد و اظهار کرد: هدف این وزارت خانه آن است که تمام فرآیند تولید محصول از مزرعه تا سفره را بهداشت محور کند، زیرا این مهم به تامین امنیت غذایی به عنوان یکی از اولویت های اصلی همه کشورهای جهان منجر می شود.

این مقام مسئول از برگزار نخستین نشست هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی بود، اشاره کرد: یک سازمان نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر در کشور وجود دارد و تشکل های مختلفی در آن حضور دارند و فعالیت می کنند. هدف اصلی این تشکل ها و اصناف این است که دولت نقش تصدی گری را رها کند و امورات اجرایی از طریق خود تشکل ها و بخش خصوصی به مرحله اجرا گذاشته شود.

وی افزود: در این نشست از سامانه جامع اطلاعات بخش کشاورزی رونمایی شد. این سامانه شامل تمام بهره برداران که بیش از چهار میلیون نفر هستند، می شود و از این نظر، سامانه مذکور اهمیت زیادی دارد.

کد خبر: ۴۸٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha