۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
۲ میلیون وانت بار در کشور فعالیت می‌کنند
رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت بار سراسر کشور:

۲ میلیون وانت بار در کشور فعالیت می‌کنند

قزوین- رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت بار سراسر کشور گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون دستگاه وانت بار در سراسر کشور فعالیت می کنند که وجود یک تشکل رسمی قانون مند می تواند بسیاری از فعالیت های این بخش را ساماندهی کند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا محمدی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح کانون سراسری انجمن صنفی رانندگان وانت بارهای سراسر کشور که با حضور مسئولین استانی و سراسری در سالن جلسات اداره کل کار، تعاون رفاه اجتماعی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: کانون انجمن صنفی رانندگان وانت بارهای سراسرکشور تشکلی قانونی و صنفی است که برای پاسخگویی به نیاز جامعه بیش از ۲ میلیون نفری وانت بار ها در سراسر کشور راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: تاکنون به دلیل نبود انجمن صنفی و تشکیلی قانون مند برای این صنف شاهد مشکلاتی بودیم و خلا وجود این انجمن به صورت جدی احساس می شد، از این رو تلاش کردیم تا با تشکیل انجمن صنفی رانندگان ساز و کار تازه ای برای ساماندهی به فعالیت این بخش تدوین کنیم.

رئیس انجمن صنفی رانندگان وانت بارهای سراسر کشور عنوان کرد: جمع آوری اطلاعات و ایجاد یک بانک اطلاعاتی به روز از مهم ترین اولویت های این حوزه برای ساماندهی وضعیت فعالیت وانت بارها در سراسر کشور است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات این حوزه احصاء و شناسایی شده است و تلاش میکنیم تا با بهره مندی از نظرات فعالین این حوزه بتوانیم جریان را مدیریت کنیم.

وی گفت: جامعه ۱۵ هزار نفری فعالین وانت بار در استان قزوین نیز در این خصوص به عنوان پایلوت اجرای طرح ساماندهی انتخاب شده اند و امیدواریم بتوانیم فعالیت های اثربخشی در این حوزه داشته باشیم.

مشکلات رانندگان وانت بارها شناسایی و رفع می‌شود
رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اجرای طرح شناسایی و رفع مشکلات وانت بارها اظهار داشت: اجرای این طرح می تواند در مرحله نخست به احصاء نیازهای موجود در این جامعه منتهی شود و برنامه ریزی برای این جامعه بزرگ از طریق این اطلاعات احصاء شده انجام شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: مصوبات کمیسیون حمل و نقل پس از این از طریق این انجمن پیگیری می شود .

گروسی بیان کرد: امیدواریم مشکلات رانندگان و وانت بارها با تشکیل این انجمن به زودی مرتفع شود.

صنعت حمل و نقل مسیر توسعه اقتصاد و تولید است
عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل در مسیر تولید و اقتصاد گفت: تولید و اقتصاد کشور از مسیر حمل و نقل عبور می کند و اهمیت توسعه زیرساخت های حمل و نقل در حمایت از تولید و تسریع روند رسیدن کالا از تولید کننده تا مصرف کننده در این مسیر شکل می گیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون صنعت حمل و نقل نیز ماننده سایر فعالیت های اقتصادی دیگر دارای تعاونی شد و توانست با جدیت وارد جریان صادرات و واردات کالا ها شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: تاثیر گذاری حمل و نقل بر حوزه صادرات، واردات و اقتصاد بر کسی پوشیده نیست و جهان امروز به این بخش بسیار توجه نشان داده است این در حالی است که در تامین بسیاری از این زیرساخت ها در کشور برای این بخش دچار مشکل نیست.

قبادی تاکید کرد: سرمایه گذاری های کلان اقتصادی در تمام دنیا نیازمند سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل است ولی در کشور ما به این بخش بی توجهی صورت گرفته است که امروز نگرش تازه ای به این بخش در کشور ایجاد شده است و امیدواریم این تغییر نگرش موجب تغییر عملکرد در حوزه حمل و نقل شود.

وی گفت: صنعت حمل و نقل گردش خون در رگ های اقتصادی کشور است و زمان آن رسیده است تا شاهد سرمایه گذاری های کلان و اثربخش در این حوزه باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افزود: پیکره اقتصاد نیازمند شریان حیاتی حمل و نقل است و باید توجه ویژه ای به این بخش معطوف شود.

کد خبر: ۴۸٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha