۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
نیمی از ظرفیت های کشاورزی مازندران فعال است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

نیمی از ظرفیت های کشاورزی مازندران فعال است

ساری- زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نیمی از ظرفیت های بخش کشاورزی در استان فعال است و باید نسبت به فعال کردن ۵۰ درصد باقیمانده تلاش کرد.

منصورعلی زارعی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد ۸ درصدی بخش کشاورزی به رغم رشد منفی سایر بخش های اقتصادی از مازندران به عنوان قطب تولید یاد کرد و گفت: این استان در تولید محصولاتی نظیر مرکبات، برنج، گوشت سفید و غیره دارای رتبه برتر در کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مازندران بر لزوم توجه به زنجیره امنیت غذایی از تولید تا مصرف تاکید کرد و گفت: در حال حاضر و در شرایط سختی اقتصادی تولید محصولات کشاورزی سخت و مشکل شده است.

وی با اظهار اینکه در برخی محصولات کشاورزی نظیر سویا و ذرت به خارج وابسته هستیم و برای خروج از این وابستگی باید برنامه ریزی کرد، به مشکلات حوزه طیور اشاره کرد و گفت: عدم رفع مشکلات منجر به بروز خسارت های سنگینی در این بخش شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با تاکید بر اینکه اختیار تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید از وزارت صمت به جهاد کشاورزی واگذار شود، افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی از جزییات این بخش اطلاع دارد و از سوی دیگر باید کشاورزان و تشکل های کشاورزی را در تعیین قیمت محصولات کشاورزی دخیل کرد.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر نیمی از ظرفیت های کشاورزی مازندران به کار گیری می شود، یادآور شد: این مسئله منجر به بیکاری حدود ۱۵ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی شده است که زیبنده استان نیست.

کد خبر: ۴۸٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha