۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
 ۸۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی زنجان به ثبت فهرست ملی رسیده است
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

 ۸۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی زنجان به ثبت فهرست ملی رسیده است

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان گفت: ۸۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی استان زنجان به ثبت فهرست ملی رسیده که از این تعداد ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول است.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۸۴۷ اثر فرهنگی و تاریخی استان زنجان به ثبت فهرست ملی رسیده است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است. ‌

وی اظهار کرد: استان زنجان به واسطه پتانسیل های گردشگری از جمله غار کتله خور، گنبد سلطانیه،بازار بزرگ زنجان، رختشوخانه و مردان نمکی جزو معدود استانهایی است که از پنج اثر برتر دنیا برخوردار است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، گفت: صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد نقش بسزایی دارد و در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان از تمام فرصت ها و ظرفیت ها به نحو احسن استفاده شود. 

ارجمند تاکید کرد: استان زنجان با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند در بحث صنعت گردشگری در کشور نقش آفرینی کند. 

وی افزود: استان زنجان با پنج اثر برتر جزو ۱۰ استان اول برتر کشور در زمینه وجود آثار تاریخی  است و در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این آثار بازدید می کنند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: صنعت گردشگری داخلی سهم بسیار زیادی در اقتصاد و  ایجاد در آمد برای قشر جوان دارد. 

کد خبر: ۴۸٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha