۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
تصویب ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های گلخانه ای در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد

تصویب ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های گلخانه ای در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وجود ۴۸۹ واحد گلخانه با سطح ۲۳۵ هکتار در استان خبر داد و گفت: ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح های گلخانه ای در آذربایجان شرقی تصویب شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی امروز در بازدید از گلخانه های بزرگ تبریز با بیان اینکه کشت گلخانه ای در استان هایی همچون آذربایجان شرقی که به دلیل واقع شدن در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، تغییر الگوی کشت در آن ضرورت حیاتی است، بهترین راهکار صرفه جویس در مصرف آب محسوب می شود اظهار داشت: کشت گلخانه ای علاوه بر بهبود چشمگیر بهره وری در مصرف آب نیز نسبت به کشت سنتی ۷۰ درصد صرفه جویی رخ می دهد که برای کشوری مانند ایران با اقلیم خشک و کم آب حایز اهمیت اساسی است.

وی با بیان اینکه با این رویکرد ، بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال های اخیر شاهد جهش در سطح زیرکشت گلخانه ای بوده است افزود: امروز بزرگ ترین مجتمع گلخانه ای کشور و خاورمیانه با بیش از ۲۰۰ میلیون یورو سرمایه گذارس ارزس در منطقه آزاد ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است .

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از وجود ۴۸۹ واحد گلخانه با سطح ۲۳۵ هکتار در استان خبر داد و گفت: تا ۱۰ سال آینده، سطح محیط های کنترل شده کشاورزی در استان از یک هزار و ۵۰۰ هکتار فراتر خواهد رفت.

وی از رشد چهار برابری سطح گلخانه های استان در ۷ سال گذشته خبر داد و افزود: در حالی که سطح گلخانه های آذربایجان شرقی تا سال ۱۳۹۲ به ۵۲.۶ هکتار می رسید، این رقم در سال ۹۳ با رشد حدود ۱۲ هکتاری به ۶۴.۵ هکتار و سال بعد به ۷۲ هکتار رسید.

وی به رشد جهشی گلخانه های استان در هفت سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: سطح گلخانه های آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۵ به ۱۲۱ هکتار و سال بعد از آن به ۱۶۵ هکتار افزایش یافت.

وی سطح گلخانه های آذربایجان شرقی در پایان سال گذشته را ۲۲۰ هکتار اعلام کرد و یادآوری کرد: سطح گلخانه های استان در نیمه نخست امسال به ۲۳۵ هکتار افزایش یافت.

کد خبر: ۴۸٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha