۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
«کنیا» علاقه‌مند به بهره‌گیری فناوری فراوری چای گیلان است
استاندار بومت کنیا:

«کنیا» علاقه‌مند به بهره‌گیری فناوری فراوری چای گیلان است

رشت- استاندار بومت جمهوری کنیا با اشاره به شباهت‌های گیلان و بومت گفت: بخش عمده اقتصاد بومت به کشاورزی اختصاص دارد و خواستار بهره‌گیری از فناوری فراوری چای در گیلان هستیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، هیلاری بارچوک در دیدار با استاندار گیلان با ابراز خرسندی از حضور در این استان، به شباهت های گیلان و بومت اشاره و تصریح کرد: بخش عمده اقتصاد بومت به کشاورزی اختصاص دارد و این استان حدود ۶۰ درصد از چای کنیا را تولید می کند.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد تولیدات چای بومت به دیگر نقاط جهان صادر می شود، افزود: این ظرفیت قابل گسترش است و می توان از مزیت‌های رقابتی استفاده کرد و این امر را به دیگر اقلام کشاورزی نیز تعمیم داد.

استاندار بومت جمهوری کنیا تقویت و توسعه روابط در حوزه‌های اقتصادی خصوصا چای را از اهداف سفر خود به ایران عنوان کرد و افزود: به دنبال این هستیم که در زمینه فناوری فراوری چای، از ایران بیاموزیم و تمایل داریم از دانش فنی ایرانی‌ها به ویژه گیلانیان در این بخش استفاده کنیم.

بارچوک، بومت را استانی جوان و درحال گسترش خواند و گفت: در تلاشیم از ظرفیت استان هایی همچون گیلان برای پیشرفت هرچه بیشتر به ویژه در حوزه کشاورزی و توسعه زیرساخت ها بهره گیریم.

وی در خصوص گسترش همکاری‌ها با محوریت بازاریابی مشترک ابراز علاقمندی و اضافه کرد: تامین انرژی در کنیا بسیار گران است از این‌رو می خواهیم از فناوری و فرصت های ایران در جریان توسعه صنایع این کشور بهره‌مند شویم و تجارب گیلان در این بخش را به کنیا منتقل کنیم.

استاندار بومت اضافه کرد: دوستی ما با مردم ایران مشروط نیست و همواره دو کشور ایران و کنیا شرکای خوبی برای یکدیگر بوده اند. 

کد خبر: ۴۸٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha