۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
حرکت شاخص کل در یک کانال نزولی؛ آیا پایان روند نزولی نزدیک است؟
تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس؛

حرکت شاخص کل در یک کانال نزولی؛ آیا پایان روند نزولی نزدیک است؟

بیش از ۴۴ روز است که شاخص کل وارد روند نزولی شده و بسیاری از فعالان تازه وارد بازار را کلافه کرده است...

وحید بلالی؛ بازار: شاخص کل بیش از دو ماه است در محدوده اصلاح و نوسان قرار گرفته است، در این گزارش به بررسی تکنیکال شاخص کل پرداخته ایم:

پول هوشمند با وجود ریزش های دو روز اخیر هنوز به محدوده کف نرسیده و پول هوشمند جهت رو به بالا را نشان می دهد، حجم معاملات به شدت بالا بوده و نشان دهنده این است که هر لحظه می تواند تغییر روندی صورت بگیرد. استوک استیک به محدوده کف رسیده و کف سازی را در معاملات چند روز اخیر انجام داده و انتظار می رود این کف سازی حداقل دو تا سه روز کاری دیگر نیز ادامه داشته باشد.

شاخص کل را از لحاظ زمانی بررسی کرده ایم، شاخص کل از تاریخ ۷ خرداد  تا ۲۰ مرداد ۹۹ وارد یک ناحیه صعودی شده که ۴۸ روز طول کشیده است، شاخص از تاریخ ۲۱ مرداد تا به امروز روند منفی را ادامه داده و انتظار می رود در معاملات فردا یا پس فردا بتواند به ناحیه پرقدرت باز گردد.

شاخص کل در تایم فریم هفتگی نیز این محدوده را نشان می دهد، کف شاخص کل طبق محاسبات فیبوناچی و خط روند یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد بوده و می توان متصور بود که شاخص کل بتواند از آن ناحیه به بالا برگشت بزند، البته اگر شاخص کل نتواند این حمایت را حفظ کند وضع بسیار پیچیده خواهد شد.

شاخص کل در تایم فریم ماهانه هنوز خروچ پول را ثبت نکرده و تا زمانی که شاخص  mfi بالای محدوده اشتیاق خرید است نگرانی وجود ندارد، بازار قصد دارد قدم به قدم با تحلیل شاخص کل پیش برود، در این هفته دوباره تحلیل شاخص کل منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی US ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      1 0
      وقتی از مرداد ماه روند ریزش بورس شروع شده ، توی به اصطلاح کارشناس چطور میگی ۴۴روز !!!! قیمتا هم که برگشته به اردیبهشت ۹۹ خگستر رو من اردیبهشت ماه خریدم و ۱۳۰ درصد به من سود داده بود الان ۲۵ درصد تو ضررم !!! بعد ایشون میگه ۴۴ روزه اصلاح داشتیم !!!
    • تازه‌واردبدبخت‌‌بورس‌که‌به‌.......‌اعتمادکردم IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      0 0
      دودمانش‌بسوزه‌اونیکه‌توبورس‌بدبختمون‌کرد