۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
 ۶۷۹ نفر هرمزگانی در حوزه صنایع دستی آموزش دیدند
طی سال جاری؛

۶۷۹ نفر هرمزگانی در حوزه صنایع دستی آموزش دیدند

بندرعباس- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۷۹ نفر رشته‌های صنایع دستی را فرا گرفتند.

رضا برومند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه  ۶۷۹ نفر هرمزگانی در حوزه صنایع دستی آموزش دیدند، اظهار کرد: هنرجویان در رشته های مختلف صنایع دستی اعم از  خوس دوزی، قلاب بافی، سراجی سنتی، حصیربافی، تراش صدف و گلابتون دوزی آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی تعداد هنرجویان در رشته های فوق را ۴۳۷ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد در شهرستان های میناب، بندرعباس و بستک دوره های لازم را پشت سر گذاشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  هرمزگان همچنین از آموزش ۲۴۲ نفر دیگر در رشته های رودوزی های سنتی، گلابتون دوزی، حصیر بافی و دیگر رشته ها خبر داد و گفت: این افراد در روستاهای حسن لنگی، دهتل، هنگوئیه و دهنو آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

برومند تعداد مجوزهای صادره صنایع دستی از این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری  را قریب به یک هزار و ۱۱ مجوز عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد یک فقره مجوز تمدید کارگاه، ۸۳۶ کارت شناسایی،۱۰ فقره صدور و تمدید جواز تاسیس کارگاه و ۱۶۴ پروانه تولید انفرادی بوده است.

کد خبر: ۴۸٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha