۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کمبود ابزار مدیریتی برای کنترل بازار ارز در کشور
نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد

کمبود ابزار مدیریتی برای کنترل بازار ارز در کشور

رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر برای مدیریت و کنترل بازار ارز در کشور با کمبود ابزار مدیریتی مواجه هستیم.

به گزارش بازار، مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷ بطور رسمی از برجام خارج شد.

وی اظهارداشت: پس از خروج آمریکا از برجام حداقل انتظار از دولت این بود که منابع ارزی را به بهترین شکل مدیریت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه اگر نگاهی به روند تخصیص منابع ارزی پس از سال ۹۷ داشته باشید به وضوح در خواهید یافت این منابع به شکل اصولی و کارآمد مدیریت نشده است.

وی در ادامه افزود: برای مثال دولت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را به کسانی اختصاص داده که هیچ گونه کالایی به آن ارز وارد کشور نکرده اند.

رضا خواه اظهارداشت: جدا از این ارز دولتی برای واردات اجناس و کالاهای غیر ضروری مانند غذای سگ، دسته بیل و نظایر این اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: کالاهایی هم که با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شده هیچ گونه نظارتی بر روی این اقلام نبوده بلکه با قیمت ارز آزاد به مردم عرضه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خدمت به کشور و نیازمندان جامعه نبود بلکه در عمل رانت و یارانه ای به واردکنندگان و ثروتمندان بود.

وی افزود: وارد کننده کالا را با ارز دولتی وارد کشور کرد اما بر مبنای ارز بازار آزاد این کالاها را به مردم فروخت و سود هنگفتی به جیب زد.

رضاخواه بیان داشت: هدف از تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاها این بود که مردم با گرانی مواجه نشوند به عبارتی این ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به نفع واردکنندگان و ثروتمندان و به ضرر نیازمندان و طبقات ضعیف جامعه تمام شد.

وی ضمن اشاره به اینکه کشور امروز درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی با دشمنان است، یادآورشد: طرف اصلی این جنگ مردم ایران هستند از اینرو دولت باید سیاستی به کار گیرد که مردم با مشکلات کمتری مواجه باشند.

کد خبر: ۴۷٬۹۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha