۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
رکورد اختلاف آرای «بایدن» با «ترامپ» شکسته شد
نظرسنجی‌های جدید نشان داد؛

رکورد اختلاف آرای «بایدن» با «ترامپ» شکسته شد

نظر سنجی های اخیر نشان داده است شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ بیش از ترامپ است. بررسی های اخیر نشان داده است اتهام زنی های ترامپ و ادعاهای بی پایه و اساس او در مورد عدم ثبات فکری و ذهنی بایدن نه تنها از محبوبیت او نکاست بلکه اعتماد مردم به بایدن به عنوان رییس جمهور بعدی را بیشتر کرد.

 بازار؛گروه بین الملل: با نزدیک تر شدن به زمان انتخابات در امریکا شانس جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بیشتر می شود. نظر سنجی های انجام شده توسط مرکز مطالعاتی Opinium و گاردین نشان داده است ۵۷ درصد از رای دهنگان امریکایی تصمیم دارند به جو بایدن رای بدهند در حالیکه تنها ۴۰ درصد برای رای دادن به دونالد ترامپ ابراز تمایل کرده اند.

این فاصله ۱۷ درصدی در دیدگاه مردم در مورد دو کاندیدای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بالاترین فاصله ای است که تا کنون در نظرسنجی ها اعلام شده است. در ابتدای ماه اکتبر سال جاری نظر سنجی انجام شده توسط سی ان ان نشان داده بود ۵۷ درصد از مردم طرفدار بایدن هستند در حالیکه ۴۱ درصد تصمیم دارند به ترامپ رای بدهند.

طبق این گزارش مرگ روث بدر گینسبرگ قاضی دادگاه عالی امریکا، عملکرد ضعیف ترامپ در اولین مناظره انتخاباتی با بایدن و شیوع ویروس کرونا در کاخ سفید همه باعث شد تا محبوبیت ترامپ و شانس او برای انتخاب شدن برای ریاست جمهوری در فاصله سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ کمتر شود. از طرف دیگر از ماه سپتامبر تا کنون شمار زیادی از افرادی که در مورد رای خود در این انتخابات تصمیم نهایی را نگرفته بودند، اعلام کردند به بایدن رای خواهند داد. در ماه سپتامبر ۷۵ درصد از این گروه حامی بایدن بودند در حالیکه در اواسط اکتبر سهم این افراد به ۸۲ درصد رسید.

جمهوری خواهان نگران نتیجه انتخابات هستند
 در شرایطی که کمتر از سه هفته تا انتخابات امریکا باقی مانده است و بالغ بر ۱۰ میلیون آمریکایی آرای خود را به صندوق های رای انداخته اند یا از سیستم رای دهی پستی استفاده کرده اند، بسیاری از جمهوری خواهان در کنگره و سنای امریکا نگران این مساله هستند که ترامپ در این انتخابات برنده نباشد. گاردین در گزارش اخیر خود در مورد نگرانی جمهوری خواهان در مورد از دست دادن حداکثر کرسی ها در کنگره و سنا صحبت می کنند و بر این باورند ضعف های مدیریتی ترامپ در چهار سال اخیر و ناتوانی او در مدیریت بحران کرونا  باعث شود تا کاخ سفید از جمهوری خواهان گرفته شود.

اد رولینز که یکی از مشاوران سیاسی کمیته فعالیتهای سیاسی است و در چهار سال قبل هم همواره رویکردی موافق ترامپ داشته است در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت: «فضای سیاسی حاکم در اطراف ترامپ فضایی منفی است و شانس او برای پیروزی در این انتخابات بسیار کم است. پیروزی او در انتخابات به معنای دویدن به سمت بالای تپه ای با شیب بالا است در حالیکه رقیب شما همان تپه را به سمت پایین می دود.»

مردم در مورد توان ترامپ در مدیریت اقتصاد هم تردید دارند
 مساله مهم دیگری که در این نظرسنجی ها مطرح شده است تردید مردم در توان ترامپ برای مدیریت اقتصاد کشور است. نیویورک تایمز در این زمینه نوشت: «بعد از انتشار اطلاعات مالیاتی ترامپ و مشخص شدن بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری او مردم امریکا در مورد توانایی او در مدیریت اقتصاد کشور هم تردید کردند. آنها بر این باورند فردی که با وجود تملک ثروت زیاد نتوانسته است مدیریت صحیحی داشته باشد و این ثروت را افزایش دهد، چگونه می تواند اقتصاد بحران زده کشور امریکا را احیا کند.»

 طبق این گزارش هم اکنون مردم به سیاستهای بایدن در زمینه بهداشت و درمان، مدیریت مسایل مرتبط با تبعیض نژادی، ایجاد اشتغال، حفاظت از محیط زیست و در نهایت مدیریت اقتصاد بیش از ترامپ اعتماد دارند و به همین دلیل تمایل دارند برای چهار سال آینده بایدن را به عنوان رییس جمهور در کاخ سفید داشته باشند.

تفاوت این انتخابات با انتخابات سال ۲۰۱۶ در چیست
مرکز مطالعاتی Opinium  در مورد تفاوتهای انتخابات سال جاری با انتخابات سال ۲۰۱۶ هم مطالعاتی انجام داده است. طبق گزارش منتشر شده توسط این مرکز ترامپ و کلینتون که در سال ۲۰۱۶ رقیب انتخاباتی بودند، محبوبیتی در میان مردم نداشتند اما در این انتخابات وضعیت فرق دارد. در شرایطی که ۴۲ درصد از مردم امریکا سیاستهای ترامپ را تایید نمی کنند و نرخ تایید رییس جمهور در جامعه به پایین ترین سطح ممکن یعنی منفی ۱۱ درصد رسیده است ولی جو بایدن وضعیت خوبی دارد. بالغ بر ۵۲ درصد از رای دهندگان امریکایی بر این باورند که بایدن به خوبی توانسته است کمپین های خود را مدیریت کند و این مدیریت صحیح در دوره ای که پاندمی بسیاری از مردم را با چالش روبرو کرده است، نشان از قدرت بایدن در مدیریت بحران دارد. از طرف  دیگر نرخ تایید بایدن توسط مردم به بالغ بر ۱۸ درصد رسیده است.

 ازطرف دیگر ترامپ توانست در انتخابات سال ۲۰۱۶ اتهاماتی به کلینتون بزند که این اتهامات به او آسیب وارد کرد و  مانع از پیروزی اش در انتخابات شد ولی ادعاهای ترامپ در مورد عدم ثبات فکری و ذهنی بایدن نتوانست محبوبیت بایدن را کاهش بدهد. حتی بررسی ها نشان داده است که سهم زیادی از مردم امریکا بر این باورند قدرت و ثبات ذهنی بایدن ۷۷ ساله بیشتر از ترامپ ۷۴ ساله است و او توان بالاتری در مدیریت در مقایسه با ترامپ دارد.

به هر حال در اخرین هفته های رقابت های انتخاباتی، تمامی نشانه ها از پیشی گرفتن بایدن در این رقابتها حکایت دارد و به نظر می رسد سیاستهای اتهام زنی و تمسخر که ترامپ هم در دوره قبلی انتخابات در پیش گرفته بود و توانست او را به کاخ سفید برساند، این بار نتوانسته است محبوبیت بایدن را کاهش دهد.

کد خبر: ۴۷٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha