۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
تامین ارز کشور با صادرات خدمات فنی و مهندسی
مدیرعامل مپنا عنوان کرد

تامین ارز کشور با صادرات خدمات فنی و مهندسی

علی آبادی، مدیرعامل مپنا گفت: آمادگی ارسال خدمات فنی مهندسی با حداقل ارز را به سایر کشورها داریم.

به گزارش بازار، تفاهم نامه همکاری و اعطای تسهیلات مالی در حوزه حمل و نقل ریلی، بین گروه مپنا و بانک صادرات امضا شد. در این مراسم عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا گفت: در سال جهش تولید، در بدترین شرایط اقتصادی هستیم که دشمنانمان برای ما ایجاد کردند و لازم است در این شرایط آرامش به جامعه تزریق شود.

وی ادامه داد: در زمینه‌های زیادی اقدامات خوبی انجام شده، در بحث خودروهای برقی، شرکت مپنا فناوری‌های جدید را در این زمینه فراهم کرده و مصرف سوخت را یک سوم کاهش داده است.

علی آبادی گفت: در بحث تولید آب شیرین، باید استقرار جمعیت در نوار جنوبی آب درست کنیم که مپنا می‌تواند با ریال نیاز کشور را تامین و با ارز اندکی ده‌ها پروژه ملی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: امروز در اقصی نقاط کشور، در مرزهای ایران، پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی داریم که هموطنان با نرخ بیمه‌ای از این خدمات استفاده می‌کنند.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه تعاملات فی مابین، در زمینه‌های مرتبط و ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای انواع تسهیلات، صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی بین گروه مپنا و بانک صادرات ایران مبادله شده است.

این تسهیلات که تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال ارائه خواهد شد، با هدف تسهیل در تامین مالی پروژه‌های صنعت حمل و نقل ریلی کشور در شرکت‌های تابعه گروه مپنا و نیز برای مشتریان گروه مپنا ارائه خواهد شد.

این تسهیلات به ویژه در پروژه‌هایی که گروه مپنا با مشتریان خود در قالب الگوهای مختلف تامین مالی تعریف می‌کند، اعطا خواهد شد.

مدیرعامل مپنا گفت: آمادگی ارسال خدمات فنی مهندسی با حداقل ارز را به سایر کشورها داریم.

عباس علی آبادی در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه همکاری و اعطای تسهیلات مالی گفت: مپنا آماده است، طرح‌های مهم و بزرگ در بخش برق، نفت و گاز، خارج از ایران با ریال انجام دهد و امروز آمادگی صادرات خدمات فنی و مهندسی با حداقل ارز را داریم و همین موضوع باعث تامین ارز کشور می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است، ایجاد زمینه لازم برای جهش تولید است. بر این اساس، امروز تفاهم نامه همکاری برای تامین مالی در بخش ریلی با بانک صادرات امضا شد.

علی آبادی گفت:در زمینه خودروی برقی، تامین منابع مالی آن با بانک صادرات صحبت شد.

وی افزود: در این تفاهم نامه، در حوزه حمل و نقل ریلی تا سقف ۵ هزار میلیارد تومان، خدمات مالی اعم از ضمانت نامه و وام در اختیار فعالین این حوزه تعریف شده است.

در ادامه آقای سیدی مدیرعامل بانک صادرات گفت: توسعه حمل ونقل ریلی یکی از شاخص‌های توسعه‌ای هر کشور است.

وی افزود:امروز برای توسعه راه آهن برقی و ریل تفاهم نامه‌ای با مپنا ایجاد شد، که حدود ۳ میلیارد دلار منابع مالی جذب خواهد شد و برای توسعه کشور بسیار موثر است.

سیدی ادامه داد: مپنا گروه بزرگی است و در زمینه مختلف کار می‌کند و ما هم برای تامین مالی اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: حجم تامین مالی که با مپنا تفاهم کردیم، چند برابر تفاهم نامه امروز است.

کد خبر: ۴۷٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha