۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
صدور شناسنامه برای فرش دستبافت قم با جدیت پیگیری می‌شود
برای پیشگیری از تقلب در فرش؛

صدور شناسنامه برای فرش دستبافت قم با جدیت پیگیری می‌شود

قم- رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: این مرکز برای کاهش تقلب و پیشگیری از کپی برداری از نقشه‌های فرش دستبافت در حال پیگیری برای صدور شناسنامه فرش دستبافت اصیل ایرانی در استان قم است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرحناز رافع قبل از ظهر چهارشنبه در سفر خود به استان قم و حضور در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و دست اندرکاران فرش دستبافت قم و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم که در بنیاد رشتی زاده قم برگزار شد، بیان کرد: قرار است با پیگیری‌هایی که در مرکز ملی فرش ایران انجام شده فعالیت‌های مطلوبی برای فرش دستبافت و ابریشم قم صورت گیرد از جمله صدور شناسنامه برای این فرش اصیل که به عنوان هویت برای تمام فرش‌های دستبافت و ابریشم کشور در حال پیگیری است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: این شناسنامه با هدف پیشگیری از تولید فرش‌های تقلبی به اسم فرش دستبافت و کپی برداری صادر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرش دستبافت قم و دیگر فرش‌های اصیل دستبافت کشور باید شناسنامه و هویت و همچنین اصالت داشته باشند، گفت: در قانون پولشویی تبصره‌ای‌ داریم که باید سامانه‌ای برای شناسایی فرش وجود داشته باشد و مرکز ملی فرش ایران با جدیت پیگیر این امر مهم خواهد بود.

رافع عنوان کرد: مرکز ملی فرش ایران پیگیری تشکیل شناسنامه‌ای برای فرش دستبافت بوده و از اقدامات صورت گرفته در این زمینه حمایت می‌کند؛ هم چنین در زمینه توزیع و تهیه دستورالعملی برای مقابله با تقلب و تخلفات در حوزه فرش دستبافت و تشکیل زنجیره تأمین و تولید، توزیع مواد اولیه فرش دستبافت و ایجاد تسهیلات مالی شاغلین فرش پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

 تشکیل انجمنی برای کارفرمایان فرش دستبافت
در ادامه این جلسه هم اندیشی در زمینه تشکیل انجمن صنفی کارفرمایان فرش هم با چند تولیدکننده و صادر کننده فعال فرش دستبافت استان قم بحث و گفت‌وگو شد که رئیس مرکز ملی فرش ایران در این زمینه بیان کرد: انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستبافت قم در آینده‌ای‌ نزدیک با پیگیری این مرکز تشکیل می‌شود.

رافع افزود: انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستبافت قم می‌تواند در ارتقای جایگاه فرش دستبافت قم و رفع مشکلات و موانع بر سر تولید و صادرات کمک کند.

وی تصریح کرد: قرار است تأمین اعتبار لازم برای احداث نمایشگاه دائمی فرش دستبافت برای استان قم، شیراز و تهیه پلت فرم برای صدور شناسنامه فرش دستبافت و تبلیغات فرش دستبافت اقدامات صورت گیرد؛ هم چنین مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی اتحادیه‌های فرش دستبافت و بخش خصوصی در این مورد انجام شود.

در ادامه جلسه یکی از تولیدکنندگان با سابقه فرش دستبافت ابریشم قم با اشاره به مشکلات شاغلین و تولیدکنندگان صنف فرش، گفت: یک هزار ۳۰۰ بافنده جدید تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که این امر به همت هیئت مدیره اتحادیه فرش دستبافت ابریشم قم صورت گرفته است.

رئیس مرکز ملی فرش هم در این زمینه با اشاره به وجود ۶۰۰ بافنده فرش که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند گفت: با پیگیری رئیس جمهور این افراد تحت پوشش بیمه روستایی قرار می‌گیرند.

گفتنی است، در این جلسه هم اندیشی مقرر شد آقای رشتی زاده از تولیدکنندگان قدیمی فرش دستبافت قم و سازمان صمت با جدیت پیگیر تشکیل انجمن صنفی کارفرمایان فرش دستبافت ابریشم قم و هم چنین صدور شناسنامه و صدور هویت ملی برای فرش اصیل ابریشم قم باشند.

کد خبر: ۴۷٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha