۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
ترخیص ۵۵۰ میلیون دلار کالا تا انتهای هفته
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خبر داد

ترخیص ۵۵۰ میلیون دلار کالا تا انتهای هفته

ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی ایران از ترخیص ۵۵۰ میلیون دلار کالا تا انتهای هفته خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی، افزود: بر اساس مکاتبات گمرک با وزارت صنعت، معدن و تجارت، لیست ۵۵۰ میلیون دلار کالا به این وزارتخانه ارسال شده و قرار است، تا انتهای هفته برای ترخیص این کالاها اقدامات لازم انجام شود.

معاون فنی و امور گمرکی ایران گفت:بر اساس مصوبه ۲۲ فروردین ۹۷ هیات وزیران، قرار شد تا پس از آن هرکالایی برای ورود به کشور نیاز به مجوز تعیین منشاء ارز از بانک مرکزی داشته باشد.

وی گفت: اما متاسفانه به دلیل عدم تخصیص یا تامین ارز برای برخی کالاهای وارد شده به کشور، در حال حاضر سه و نیم میلیون تن کالای اساسی، ۳/۷ دهم میلیون تن کالای مورد نیاز برای تولید و ۳۰ هزار کانتینر که عمدتاً حامل کالاهای اساسی هستند، به دلیل تامین نشدن ارز در گمرکات کشور جمع شده است.

معاون فنی و امور گمرکی ایران تاکید کرد: وظیفه گمرک ترخیص کالا بر اساس قانون است و با توجه به اینکه برای صدور پروانه گمرکی باید مجوزهای مختلف از جمله کد تخفیف یا تامین برای کالا وجود داشته باشد، گمرک اجازه ترخیص کالاهایی را که این مجوزها را نداشته باشند، ندارد.

ارونقی ادامه داد:، اما گمرک برای حل مشکل واردکنندگان، بازرگانان و تولیدکنندگان لیستی را تهیه کرده که شامل ۵۵۰ میلیون دلار کالاهایی است که برای تولید و مصرف کننده‌ها مورد نیاز است، اما به دلیل تخصیص نیافتن ارز، امکان ترخیص را نداشته اند و این لیست را در اختیار وزارت صمت قرار داده است.

وی گفت: بر اساس نامه نگاری‌ها و پیگیری‌های گمرک قرار است امروز، وزارت صمت این لیست ۵۵۰ میلیون دلاری را به بانک مرکزی ارسال کند و بانک مرکزی هم تا انتهای هفته با تخصیص ارز به این کالاها فرایند ترخیص آن‌ها را به جریان بیندازد.

کد خبر: ۴۷٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha