۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
دستیابی به جهش تولید در بخش صنعت استان فارس
مدیرعامل شهرک های صنعتی فارس در گفتگو با بازار:

دستیابی به جهش تولید در بخش صنعت استان فارس

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس، گفت: با توجه به اینکه محصولات تولیدی استان فارس، صادرات محور شده اند و بیشتر واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت به کار مشغول هستند می توان گفت که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به جهش تولید دست پیدا کرده اند.

سجاد صفری؛ بازار: «احد فتوحی» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در شش ماهه نخست سال ۹۹ چند واحد تولیدی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس، به چرخه تولید بازگردانده شده اند؟ اظهار داشت: با توجه به شرایطی که شیوع بیماری کرونا در سه ماهه نخست سالجاری، کشور بوجود آورد بنابراین نتوانستیم چندان طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، عمل کنیم ولی در سه ماهه دوم سالجاری، توانستیم تعداد ۱۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان را به چرخه تولید بازگردانیم.

وی افزود: در سال گذشته، تعداد ۵۶ واحد تولیدی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به چرخه تولید برگشتند و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، فعالسازی ۸۰ واحد تولیدی راکد تا پایان سالجاری در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دارد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه ۹۹ تعداد ۱۸ واحد تولیدی راکد مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان وارد چرخه تولید شده اند و در تلاش هستیم که بتوانیم تا پایان سالجاری تعداد ۶۲ واحد راکد دیگر را به چرخه تولید برگردانیم.

دستیابی صنعت فارس به جهش تولید
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر، راندمان واحدهای تولیدی و صنعتی استان نسبت به ماه های ابتدایی سالجاری بهتر شده است یا خیر؟ به بازار، گفت: در ماه های ابتدایی سالجاری، واحدهای تولیدی و صنعتی استان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفتند و چون، مرزهای کشور به روی صادرات بسته شده بودند بنابراین، راندمان واحدهای تولیدی و صنعتی، کاهش یافت.

فتوحی اظهار داشت: در سه ماهه دوم سالجاری و با بازگشایی مرزها و بهبود بازار داخلی، راندمان و شرایط کار واحدهای تولیدی و صنعتی استان، مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی بیشتر و بهتر شد و در حال حاضر، واحدهای تولیدی استان با رعایت پروتکل های بهداشتی در عرصه تولید فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز در کشور و با توجه به اینکه نیروی کار ایرانی نسبت به کشور چین ارزان تر است و همچنین قیمت کالاهای تولیدی ایرانی، برای کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس نسبت به دیگر کشورها ارزان تر است؛ بنابراین محصولات تولیدی واحدهای صنعتی و تولیدی استان فارس، صادرات محور شده اند و همین موضوع باعث شده است که بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی با حداکثر ظرفیت به کار مشغول باشند.

فتوحی در ادامه، بیان کرد: با توجه به اینکه محصولات تولیدی استان فارس، صادرات محور شده اند و بیشتر واحدهای تولیدی، با حداکثر ظرفیت به کار مشغول هستند می توان گفت که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان به جهش تولید دست پیدا کرده اند.

مشوق هایی برای سرمایه گذاران جدید
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در پاسخ به این پرسش که برای تشویق سرمایه گذاران جدید برای حضور در عرصه تولید چه اقداماتی انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: شرکت شهرک های صنعتی استان فارس در راستای تشویق سرمایه گذاران جدید، برای ورود به عرصه تولید، چند سیاست را در دستور کار خود قرار داده است.

فتوحی اظهار داشت: واگذاری اراضی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، بصورت نقد و اقساط به سرمایه گذاران جدید، یکی از اقداماتی است که توسط شرکت شهرک های صنعتی استان، انجام گرفته است.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان، برای حمایت از سرمایه گذاران جدید، ۳۰ درصد قیمت اراضی واگذاری را بصورت نقد از سرمایه گذاران دریافت می کند و مابقی را طی اقساط ۳۰ تا ۴۰ ماهه و بدون سود از آن ها اخذ می کند.

این مقام مسئول، تصریح کرد: وقتی که واحدهای تولیدی سرمایه گذاران جدید به مرحله بهره برداری رسید آن ها به بانک های عامل معرفی می شوند تا از طریق دریافت تسهیلات بتوانند هم دستگاه ها و ماشین آلات مورد نیاز واحد تولیدی خود را خریداری کنند و هم نقدینگی لازم برای گردش در سرمایه در اختیار داشته باشند.

فتوحی در ادامه، بیان کرد: وقتی واحد تولیدی آن ها وارد چرخه تولید شد شرکت شهرک های صنعتی استان، برای فروش محصولات تولیدی آن ها بازاریابی لازم را انجام خواهد داد و کلاس های آموزشی را برای آن ها برگزار می کند تا بتوانند محصولات تولیدی خود را در بازار به فروش برساند.

این مقام مسئول، تاکید کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان فارس از سرمایه گذاران جدیدی که قصد دارند در عرصه تولید فعالیت کنند حمایت های لازم را بعمل خواهد آورد و نیاز است که سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی، نیز، مشوق هایی برای آنها در نظر بگیرند تا بتوانند با فکری آسوده تر، پا در عرصه تولید بگذارند.

به گزارش بازار: مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی استان فارس، ۲۰۹۰۰ هکتار است که در سطح آن، ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند و تعداد ۶۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرارداد منعقد کرده‌اند که از این تعداد ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به بهره‌برداری رسیده و مابقی واحدها در مرحله ساخت و راه‌اندازی هستند.

در واحدهای به بهره‌برداری رسیده استان فارس، تعداد ۳۹ هزار نفر به‌صورت دائم مشغول به کار هستند و در سال گذشته، واحدهای تولیدی و صنعتی استان، بالغ بر ۱۲۴ میلیون یورو به خارج از کشور، صادرات داشته‌اند و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، عراق، روسیه و چین بازار هدف صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوده‌اند.

کد خبر: ۴۷٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha