۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
اروپایی‌ها به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در امریکا شک دارند/ قاره سبز طرفدار «بایدن» است
مطالعات مرکز YouGov نشان داد؛

اروپایی‌ها به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در امریکا شک دارند/ قاره سبز طرفدار «بایدن» است

انتخابات پیش روی امریکا نه تنها برای امریکایی ها بلکه برای تمامی مردم دنیا اهمیت دارد به همین دلیل یک نظر سنجی در اروپا انجام شده است. در میان هفت کشور اروپایی اغلب مردم طرفدار بایدن بودند ولی اکثرا در مورد برگزاری انتخابات عادلانه و آزاد در امریکا تردید داشتند.

بازار؛ گروه بین الملل: کمتر از سه هفته تا انتخابات ریاست جمهوری در امریکا باقی مانده است و همچنان جنجال های دو کاندیدا برای کسب بیشترین آرا ادامه دارد. از یک طرف دونالد ترامپ قرار دارد که با وجود گذشتن کمتر از دو هفته از شروع بیماریش به رقابتهای انتخاباتی بازگشته است و در فلوریدا سخنرانی کرده است  و از طرف دیگر جو بایدن قرار دارد که بسیاری از او به عنوان فردی که توانسته است در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، اقتصاد را از بحران نجات دهد، نام می برند.

 اخیرا مرکز افکارسنجی YouGov در هفت کشور بزرگ اروپایی مطالعه ای انجام داده است و هفت هزار فرد بزرگسال در این نظر سنجی شرکت کرده اند. طبق این نظرسنجی اغلب اروپایی ها طرفدار جو بایدن هستند و او را گزینه بهتری برای ریاست جمهوری امریکا می دانند.

بیشترین حمایت از بایدن در کشور دانمارک است که در این کشور ۸۰ درصد از مردم حامی بایدن هستند و او را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری  امریکا می دانند در حالیکه تنها ۶ درصد از مردم حامی ترامپ هستند و امیدوارند او بتواند برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری امریکا انتخاب شود.

بالاترین سطح حمایت از ترامپ در میان این هفت کشور اروپایی در ایتالیا مشاهده شده است ولی بازهم تنها ۲۰ درصد از مردم طرفدار او بودند و ۵۸ درصد خود را حامی بایدن و سیاستهای او می دانستند. در بریتانیا که اخیرا با چالشهای زیادی به دلیل برگزیت و بحران های ناشی از آن روبرو هستند، حمایت از بایدن بیش  از ترامپ است. طبق بررسی های انجام شده توسط این مرکز افکارسنجی ۶۱ درصد از مردم حامی بایدن هستند در حالیکه تنها ۱۳ درصد مردم ترامپ را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری امریکا می دانند.

حمایت از ترامپ در دیگر کشورها چگونه است
از دیگر کشورهایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند می توان به آلمان  و سوئد و اسپانیا و فرانسه اشاره کرد. مطالعات نشان داد ۷۱ درصد از مردم آلمان حامی بایدن هستند  و تنها ۱۱ درصد مردم از ترامپ حمایت می کنند. در اسپانیا  هم ۶۹ درصد مردم حامی بایدن هستند و ۱۶ درصد ترامپ را گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری در امریکا می دانند. در نهایت مطالعات انجام شده توسط مرکز افکارسنجی YouGov نشان داده است ۶۵ درصد از مردم سوئد و ۶۴ درصد از مردم فرانسه حامی انتخاب بایدن هستند و ۱۸ درصد از مردم سوید و ۱۴ درصد از مردم فرانسه از انتخاب ترامپ برای دومین دوره  حمایت می کنند.

فوربس در گزارش خود با اشاره به آمارهای ارایه شده توسط این نظر سنجی نوشت: «مردم اروپا بر این باور هستند که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود عملکرد بسیار ضعیفی داشته است و امریکا نیاز دارد یک رییس جمهور تازه داشته باشد تا موقعیت تضعیف شده اش را اصلاح کند.»

اروپایی در برگزاری عادلانه انتخابات تردید دارند
با وجود اینکه اغلب مردم اروپا طرفدار انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهوری جدید امریکا هستند ولی در مورد اینکه او پیروز انتخابات شود تردید دارند و معتقدند با توجه به سخنان مطرح شده توسط ترامپ در ماه های اخیر و با توجه به محدودیتهای ایجاد شده در امریکا به دلیل کرونا احتمال اینکه در نتیجه انتخابات تقلب شود و موانعی برای بیرون آمدن نام جو بایدن از صندوق های رای در امریکا ایجاد شود بسیار زیاد است.

نظرسنجی های انجام شده توسط این موسسه اروپایی نشان داده است که بیش از ۵۰ درصد از مردم دانمارک بر این باورند که بایدن پیروز این رقابتهای انتخاباتی می شود و می تواند به عنوان رییس جمهور تازه امریکا از سال ۲۰۲۱ وارد کاخ سفید شود ولی در دیگر کشورها این اعتماد کم تر است. طبق گزارش ارایه شده توسط موسسه YouGov بین ۲ تا ۱۱ درصد از مردم اروپا (۱۱ درصد در ایتالیا و ۲ درصد در بریتانیا) بر این باورند که این انتخابات عادلانه و آزاد خواهد بود و بقیه بر این باورند که سطحی از مداخله دولت در انتخابات باعث می شود تا نظر واقعی مردم از صندوق های رای خارج نشود.

 میزان عدم اطمینان به آزادی انتخابات در امریکا در میان مردم بریتانیا، فرانسه، آلمان و سوید بیشتر است در حالیکه مردم دانمارک و اسپانیا به سیستم انتخابات در امریکا اعتماد بیشتری دارند. بیشترین سهم افراد مطمین به انتخابات امریکا در کشور ایتالیا مشاهده شده است.

 گزارش ارائه شده توسط این مرکز مطالعاتی نشان داد اغلب مردم اروپا ترامپ را رییس جمهوری ضعیف و بسیار بد برای امریکا می دانند. سهم افرادی که این دیدگاه را داشتند  در کشور دانمارک برابر با ۸۲ درصد بود که بالاترین سهم در میان تمامی کشورهای اروپایی مورد مطالعه بود در حالیکه این سهم در ایتالیا در پایین ترین سطح قرار داشت و برابر با ۶۱ درصد بود.

رسانه های امریکایی هم در نظر سنجی های اخیر خود شانس جو بایدن را برای انتخاب شدن به عنوان رییس جمهور بعدی امریکا بسیار بالا می دانند. برخی از مراکز مطالعاتی احتمال  انتخاب او را تا ۸۰ درصد ذکر کردند و برخی دیگر که قصد داشتند آمارهای محافظه کارانه تری ارایه دهند، شانس او را  ۶۲ درصد اعلام کردند.

کد خبر: ۴۷٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha