۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹
بدهکاری کشورهای فقیر دنیا به ۷۴۴ میلیارد دلار رسید

بدهکاری کشورهای فقیر دنیا به ۷۴۴ میلیارد دلار رسید

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد کل بدهی خارجی فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز بحران همه گیری با ۹.۵ درصد افزایش به رقم بی سابقه ۷۴۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازار، بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود در مورد آمار بدهی‌های بین المللی اعلام کرد کل بدهی خارجی فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز بحران همه گیری با ۹.۵ درصد افزایش به رقم بی سابقه ۷۴۴ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن، بانک جهانی در بیانیه‌ای به مناسبت نشست‌های سالانه گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کرد: «حتی پیش از آغاز شیوع «کووید-۱۹» افزایش سطح بدهی‌های دولتی به ویژه در بسیاری از فقیرترین کشورهای جهان، یک منبع نگرانی بود.»

بنا بر اعلام بانک جهانی، گروه بیست ماه آوریل به منظور کمک به ۷۳ کشور فقیر برای مدیریت بهتر تاثیر همه گیری، با پیشنهاد تعلیق موقت بازپرداخت بدهی‌های دولتی این کشورها تا پایان سال کنونی میلادی موافقت کرد. دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی چندی پیش از کشورهای عضو گروه بیست خواسته بود این مهلت را تا پایان سال آینده میلادی تمدید کند و تا جایی که امکان دارد، دامنه این طرح را گسترده‌تر کند.

براساس این گزارش، جمع کل بدهی خارجی کشورهای واجد شرایط برنامه کاهش بدهی‌های گروه بیست در سال گذشته به سطحی بی سابقه رسید که بر ضرورت هماهنگی بین طلبکاران و بدهکاران به منظور دفع خطر فزاینده بحران بدهی‌های دولتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تاکید دارد. این گزارش افزود روند انباشت بدهی‌های این کشورها در سال ۲۰۱۹ تقریبا دو برابر دیگر کشورهای با درآمد پایین و متوسط بود.

رئیس بانک جهانی گفت: «بسیار مهم است که سران کشورهای بسیار فقیر از ضرورت کاهش بار بدهی‌ها از سوی کشورهای طلبکار سخن بگویند.»

وزیران اقتصاد و دارایی و رؤسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه بیست قرار است چهارشنبه نشستی مجازی برگزار کنند و در مورد تمدید دوباره کاهش بدهی‌های دولتی تصمیم بگیرند.

کد خبر: ۴۷٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha