۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
کمبود دارو یک سوم میزان سال قبل/ واردات دارو متوقف نمی‌شود
وزیر بهداشت خبرداد

کمبود دارو یک سوم میزان سال قبل/ واردات دارو متوقف نمی‌شود

ساری - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر میزان کمبود دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از یک سوم سال قبل است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید نمکی که برای افتتاح های بهداشتی ودرمانی دهه فجر به مازندران سفر کرده است، صبح شنبه درحاشیه افتتاح دانشکده پیراپزشکی ساری با اشاره به اینکه کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور در حال حاضر کمتر از میزان کمبود سال قبل است، اظهار داشت: با تدبیر دولت و همراهی همکاران سعی کردیم نسبت به واردات و تامین داروها و تجهیزات پزشکی اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه با کمک مجامع بین المللی کانال جدیدی برای واردات دارو باز کردیم، یادآور شد: در حال تست و آزمایش این کانال هستیم و اگر جواب داد و مثبت بود، از این کانال و گرنه از روش های دیگر برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی استفاده می کنیم و واردات دارو و تجهیزات به هیچ وجه متوقف نمی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این کانال جدید را نه توسط آمریکایی ها بلکه با کمک سوئیسی ها و مجامع بین المللی باز کردیم و اگر موفق نبود واردات دارو در کشور متوقف می‌شد.

نمکی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از ابتلای به ویروس کرونا در کشور نداریم، افزود: طبق اعلام ضعیت اضطرار توسط سازمان جهانی بهداشت، پروازهای چنین به ایران و بالعکس را متوقف کردیم و کیس هایی که مشکوک بودند را نیز تحت نظر قرار داریم و خوشبختانه تاکنون موردی گزارش نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در ۳۶ مبادی ورودی دریایی، هوایی، زمینی نیز برنامه های مراقبتی به صورت مستقر ادامه می یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پویش ۲۰۵۰ گفت: تا هفته سلامت هر هفته ۵۰ پروژه و در مجموع هزار پروزه و طرح بهداشتی و درمانی در کشور افتتاح می شود.

کد خبر: ۴٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha