۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
چشم انداز شفاف و روشنی برای واکسن و داروی کرونا مشخص نیست
فرمانده کل سپاه پاسداران:

چشم انداز شفاف و روشنی برای واکسن و داروی کرونا مشخص نیست

سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیرو امر مقام معظم رهبری ما آماده همکاری در برپایی بیمارستان‌ها و دیگر خدمات هستیم.

به گزارش بازار، سردار حسین سلامی در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت و مدیران ارشد این وزارتخانه افزود: تلاش‌های فوق طاقت و تحمل انسان در شرایط عادی برای همه مسئولان و پزشکان و پرستاران و آن‌ها که در مقابله با کرونا شبانه روز فداکارانه خدمت می‌کنند آزمایش بزرگی بود که جامعه درمانی ما را با مفاهیم ایثار و از خود گذشتگی به تصویر کشید و در ارتقا بخشیدن به جامعه پزشکی تاثیر داشت و حماسه خلق و تلاش‌های حرفه‌ای با گذشت و فداکاری درهم آمیخته شد.

سردار حسین سلامی افزود: کسانی که در این عرصه فداکاری کردند افتخارافرینی کردند.

وی همچنین با تجلیل از تلاش‌های ارزنده کارکنان درمانی و نظام سلامت کشور افزود: از ایشان به خاطر امنیت روانی و روحی که به مردم جامعه هدیه دادند تشکر می‌کنیم.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: مطمئنم ملت ما قدر این زحمات را می‌داند و مهمتر اینکه در لوح الهی ذخیره معنوی شما ثبت شده است.

وی با بیان اینکه این دوران همانند دوران دفاع مقدس است گفت: یاد شهدای این عرصه مقابله با کرونا را گرامی می‌داریم.

سردار سلامی افزود: پیرو امر مقام معظم رهبری ما آماده همکاری در برپایی بیمارستان‌ها و دیگر خدمات هستیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آرایش ما، آرایش جنگی است و همه بخش‌های سپاه مهیا و آماده است گفت: امروز قبل از ظهر ستادهای استانی نیز ظرفیت‌های سپاه را مهیا کرده اند.

وی گفت: این بیماری، بخودی خود پایان نمی‌یابد. این ویروس، ویروس قدرتمندی است، چون دارای حیات و تکثیر است بنابراین بخودی خود از بین نمی‌رود.

سردار سلامی افزود: ‌چشم انداز شفاف و روشن برای واکسن و دارو مشخص نیست، اما وقتی با یک پدیده جدید روبرو هستیم نیازمند استقرار راهبرد بلند مدت هستیم. باید از این حادثه جلوتر باشیم.

وی گفت: وقتی هنوز روش‌های قاطع درمانی نداریم بیشترین تاثیر در کنترل و مقابله با آن، مدیریت است. از جایگاه حاکمیت به فرموده رهبری یعنی مردم را مدیریت کنیم یعنی باید الزام به همراه توصیه باشد.

سردار سلامی افزود: باید قاعده‌های جدیدی مشخص کنیم و نیازمند اندیشیدن است. مبارزه با این ویروس نیازمند اندیشیدن و روش‌های جدید است.

وی گفت: قاطعانه‌ترین روش مقابله، روش‌های اجتماعی است. چنانچه وقتی همه شیوه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند سیر بیماری کاهشی و هر زمان سهل انگاری شود سیر بیماری افزایشی می‌شود

کد خبر: ۴۷٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha