۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
تلاش کمیته امداد برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خبر داد

تلاش کمیته امداد برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مددجویان با همکاری پست بانک خبر داد و گفت: امسال تلاش ما ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی است.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و پست بانک گفت: هدف ما ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد و پست بانک در ارائه تسیهلات کمک خواهد کرد.

وی افزود: براساس قانون بودجه کشور شبکه بانکی موظف است چهار هزار ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال تا پایان امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در اختیار کمیته امداد قرار دهد.

عبدالملکی اعلام کرد: هر سال این تسهیلات تکلیفی بر اساس قانون بودجه تعیین می‌شود و بانک مرکزی موظف سهمیه بانک‌های مختلف را تعیین کند و ارائه سهمیه تسهیلات برای ۱۴ بانک کشور مشخص خواهد شد تا از محل منابع داخلی خود بانک‌ها این تسهیلات پرداخت شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه امسال پست بانک نیز به جمع بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات تکلیفی بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای ایجاد اشتغال اضافه شده است، گفت: شناسایی افراد واجد شرایط مددجوی زیرپوشش برای بهره مندی از این گونه تسهیلات نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از مددجویان برای بهره مندی از این تسهیلات از طریق سازمان فنی حرفه‌ای آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند و پرونده متقاضیان برای اخذ تسهیلات آماده شده است.

معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد گفت: با توجه به اینکه پست بانک برای ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد زمانی کمی را تا پایان سال جاری در اختیار دارد امیدواریم به سرعت تا قبل از پایان اسفند پرداخت کند، میانگین تسهیلات پرداختی به هر مددجو ۳۶ میلیون تومان است که با این حساب حدود شش هزار فرصت شغلی از طریق تسهیلات پست بانک در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.

عبدالملکی اظهار داشت: در مجموع امسال از محل تبصره ۱۶ تسهیلات کمیته امداد باید مبلغ چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در اختیار این کمیته قرار گیرد که از محل دیگری نیز مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان به این رقم افزوده خواهد شد تا با همکاری شبکه بانکی تا پایان سال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم.

سال گذشته نیز با پرداخت چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد که معادل یک سوم اشتغال ناخالص کشور بوده که ایجاد شده است.

کد خبر: ۴۷٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha