۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
یک ششم یارانه انرژی در دنیا را به بخش مصرف پرداخت می‌کنیم
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

یک ششم یارانه انرژی در دنیا را به بخش مصرف پرداخت می‌کنیم

شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: یک ششم یارانه انرژی در دنیا را به بخش مصرف پرداخت می‌کنیم.

به گزارش بازار، محمد شکرچی زاده در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان افزود: یک ششم یارانه انرژی در جهان را پرداخت می‌کنیم البته این میزان به بخش تولید پرداخت نمی‌شود بلکه در بخش مصرف، هزینه می‌شود این در حالیست که یک درصد جمعیت جهان را داریم.

وی اضافه کرد: اگر به همین روند مصرف ادامه دهیم در سال ۱۴۲۰ روزانه ۵۰۰ میلیون کمبود گاز خواهیم داشت با توجه به اینکه پنجمین کشور تولید کننده گاز دنیا هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: انرژی در کشور ما با کمترین قیمت عرضه می‌شود و با توجه به تورم روز به روز ارزان‌تر نیز می‌شود.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه پیشروترین قانون انرژی را در حوزه انرژی داریم افزود: ویرایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد که مربوط به استفاده از فناوری نوین در کاهش مصرف انرژی در ساختمان است.

در این مراسم نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در شاخص عدالت عقب ماندگی داریم و وضع مطلوبی نداریم و این بحث با شدت مصرف انرژی رابطه دارد.

شریعتی نیاسر با اشاره به توزیع ناعادلانه یارانه‌ها گفت: سهم دهک‌های ۸، ۹ و ۱۰ از مصرف انرژی در سبد خانوار یک سوم هزینه آنهاست، اما ده برابر بیشتر از دهک‌های یک تا سه یارانه انرژی می‌گیرند.

وی افزود: سهم یارانه بگیران برعکس شده به نحوی که طبقات برخوردار بیشتر از طبقات کم برخوردار از یارانه برخوردار می‌شوند.

شریعتی نیاسر گفت: امروز وضعیت ما در اجرای ماده ۱۲ قابل دفاع نیست و فقط یک درصد را توانستیم اجرا کنیم و این ماده نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم تهران افزود: ۷ نفر در کشورمان بیش از صد خودرو به نام خود دارند و هزار نفر هم بالای ۵۰ خودرو به نامشان ثبت شده است.

کد خبر: ۴۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha