۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
 ویروس کرونا خودروسازان دیترویتی را پنچر کرد!
ضربات اقتصادی ویروس چینی همچنان ادامه دارد؛

ویروس کرونا خودروسازان دیترویتی را پنچر کرد!

با تعطیل شدن کارخانه ها در چین، ویروس کرونا آخرین ضربه خود را به اقتصاد چین و شرکت های خودروسازی امریکایی دیترویت در بزرگترین بازار خودرو جهان وارد کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی ان بی سی، در حالی که ویروس مرگبار کرونا جان ۷۲۴ نفر را گرفته است و دولت در پی مقابله با مهار بیماری مرتبط با آن است، تعطیل شدن طولانی مدت کارخانه در چین بر عملکرد فعالیت خودروسازان و سود حاصل از فروش آن ها تاثیر گذاشته است.  

گزارش ها نشان می دهد که با توجه به اینکه سود سال گذشته جنرال موتورز بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان به نصف رسید، در حالی که فورد موتور و فیات کرایسلر اتومبیلز در این میان و کاهش قابل توجه فروش اوضاع خوبی داشتند، تاثیر شیوع این ویروس هم اکنون اوضاع اقتصادی این شرکت های بزرگ خودروسازی را با بحران رو برو کرده است.

در واقع صنعت خودروسازی با یک اقتصاد تضعیف شده و افزایش رقابت از سوی خودروسازان اروپایی از جمله تسلا، که اخیراً تولید مدل ۳ خود را در چین بومی سازی کرده است، روبرو شده است.

گفتنی است که مدیران هر کدام از این شرکت های خودروسازی در هفته گذشته اظهار داشتند که این شرکت ها همچنان به نظارت بر اوضاع و کار بر روی برنامه های احتمالی ادامه می دهند ولی با این حال آنها از تخمین ضررهای احتمالی کارخانه های چین که حتی به دلیل شیوع این ویروس تعطیل نبودند، خودداری کردند.

 رئیس جنرال موتورز چین با ابراز نگرانی از اوضاع موجود، اظهار داشته که این ویروس مرگبار به احتمال زیاد فشار بیشتری به اقتصاد چین وارد خواهد کرد و منجر به کاهش فروش به مدت طولانی تر از آنچه در سال جاری انتظار می رود، خواهد شد.  

گفتنی است که جنرال موتورز در سه ماهه چهارم سال گذشته ۱۹۴ میلیون دلار سود را به دلیل اعتصاب ۴۰ روزه خودروسازان از دست داده است.

شایان ذکر است که جنرال موتورز پیش بینی کرده بود که بازار چین با تولید و رسیدن حدود یک میلیون خودرو به ۲۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ در حال طی کردن روند کندی بوده و این آمار نشانگر سومین سال متوالی کاهش تولید خواهد بود.

ووهان چین منشا اصلی ویروس کرونا قطب اصلی اتومبیل بوده و دانگ فنگ موتور یکی از بزرگترین و متنوع ترین مراکز خودروسازان با سرمایه گذاری مشترک در چین است که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.

جنرال موتورز با کمک شرکای چینی خود ۱۵ کارخانه مونتاژ در سطح استان را اداره می کند در حالی که فورد دارای شش کارخانه مونتاژ و فیات کرایسلر دو کارخانه دارد.

شایان ذکر است که این شرکت ها در پیش بینی های خود برای سال ۲۰۲۰ سطحی مسطح یا پایین تر از سال گذشته را بدون در نظر گرفتن تاثیرات این ویروس ذکر کرده اند.  

 مدیرعامل ZoZoGo (شرکت چین خودرو با سرمایه گذاری خودکار)  در حالی که به خودروسازان توصیه می کند در چین تجارت کنند بر این باور است که این ویروس ابعاد دیگری از پیچیدگی و خطر برای خودروسازان دیترویت معرفی می کند و به خودروسازان فرصتی مجدد برای جهش و تقویت اقتصاد صنعت از دست رفته می دهد.

کد خبر: ۴٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha