۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
رفع مشکل تانکرهای سوخت در مرز باشماق مریوان در دستور کار قرار گرفت

رفع مشکل تانکرهای سوخت در مرز باشماق مریوان در دستور کار قرار گرفت

کردستان- هیئت‌هایی از مدیران اجرایی استان کردستان و اقلیم کردستان عراق در نشستی به منظور حل مشکل حمل مستقیم سوخت از مرز باشماق توافق کردند در مرحله اول تانکرهای مانده در مرز با اولویت محموله بنزین، بار خود را در باشماق عراق تخلیه ‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان،  هیئتی از استان کردستان به سرپرستی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه‌ای با هیئت اقلیم کردستان عراق به سرپرستی معاون وزیر داخله اقلیم (به عنوان نماینده ویژه قباد طالبانی نخست وزیر) در باشماق سلیمانیه برگزار کردند که در آن مسائل مهمی از جمله حمل مستقیم سوخت و توسعه صادرات، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

در این جلسه بر اساس توافق انجام شده مقرر شد، تانکرهای حامل سوخت که در مرز متوقف شده‌اند، با اولویت محموله بنزین، مستقیم حمل و به مقصد خود در اقلیم بروند و مابقی تانکرها که حامل نفت، گازوئیل و مقداری بنزین است نیز در باشماق عراق تخلیه شود.

در ادامه این جلسه هیئت اقلیم کردستان عراق درخواست‌ خود مبنی بر هماهنگی لازم برای ادامه این روند را مطرح کردند که مقرر شد تانکرهای عراقی مانند گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد ایران شده و سوخت را از پالایشگاه‌ها به صورت مستقیم حمل کنند.  

همچنین در خصوص ضمانت نامه، ویزا و دیگر موارد مرتبط نیز در این جلسه بحث و قرار شد در خصوص برنامه‌های آینده برای صادرات سوخت ایران (بنزین، گازوئیل و نفت) به اقلیم کردستان طی روزهای آینده تصمیم‌گیری شود.  

توسعه صادرات دیگر موضوع مهم مطرح شده در این جلسه بود که ضمن حل و فصل برخی مشکلات، قرار شد کمیسیون‌های جداگانه تشکیل و مشکلات را بررسی کرده و برای حل آن‌ها راهکار ارائه شود.  

در این سفر یک روزه فرماندار مریوان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل، مدیرکل گمرکات کردستان، مدیرکل باشماق مریوان، مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی کردستان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سرکنسول ایران در سلیمانیه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان را همراهی کردند و هیئت عراقی نیز متشکل از معاون وزیر داخله اقلیم، رییس انجمن استان سلیمانیه، مدیر مرز باشماق، مدیر گمرک، فرمانده پلیس و معاون تندرستی (بهداشت و درمان) سلیمانیه بود.

کد خبر: ۴۷٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha