۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
جزئیات توافق آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق
رئیس کل بانک مرکزی تشریح کرد

جزئیات توافق آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق

همتی، رئیس کل بانک مرکزی نوشت: در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی واستفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی وضروری کشورمان رسیدیم.

به گزارش بازار، عبدالناصر همتی طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز دوشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۶ درسفر یکروزه به همراه یک هیئت بانکی و تجاری به عراق، با نخست وزیر، وزیر دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس بانک تجارت عراق دیدار و مذاکرات فشرده‌ای انجام دادم.

وی می‌افزاید: در این مذاکرات، خصوصا در جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق به توافقات خوبی برای آزاد کردن منابع مالی بانک مرکزی واستفاده از آن برای تأمین واردات کالاهای اساسی وضروری کشورمان رسیدیم و درباره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

همتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، و منابع مالی چشمگیری در بانک‌های عراق دارد. در دیدار با نخست وزیرمحترم عراق ایشان از حصول توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده ودستورات لازم به بانک‌های مرکزی و تجارت عراق جهت تسریع در اجرای توافقات صادر کرد.

همتی ادامه داد: آقای مصطفی الکاظمی تاکید کرد که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری خواهد کرد. امیدوارم با توافق‌های انجام شده گام‌های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور برداشته شود.

وی می‌نویسد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی برداشت کند.

کد خبر: ۴۷٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha