۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
ظرفیت‌های خالی صنایع قزوین فعال می‌شوند
رئیس سازمان صمت قزوین:

ظرفیت‌های خالی صنایع قزوین فعال می‌شوند

قزوین- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: با توجه به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بر جهش تولید و توجه به اقتصاد و اشتغال، احیاء واحدهای تولیدی و ظرفیت‌های خالی صنایع استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قزوین، عزیزالله افضلی اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در تحقق جهش تولید همکاری لازم را داشته و نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا نمایند.

وی گفت: قزوین با بیش از پنج دهه فعالیت صنعتی سیستماتیک، بسیاری از شاخص‌ها را برای جهش تولید دارد که در صورت همکاری و هم افزایی دستگاه‌ها و صنایع استان قطعا شاهد تحقق آن خواهیم بود.

افضلی افزود: موضوع پرداختن به واحدهــای کوچک و متوسط «SME» استان، حسب دستور استاندار قزوین در دستور کار سازمان قرار گرفته و البته از گذشته نیز به این واحدها در استان نگاه مثبتی وجود داشته است.

وی اضافه کرد: در این راستا تلاش کرده‌ایم تا واحدهای صنعتی موجود را که از امکانات خود به صورت ۱۰۰ درصدی استفاده نمی‌کنند ترغیب کنیم تا اقدامات موثری را در حوزه تولید با استفاده از فضاهای خالی و امکانات موجود انجام دهند.

افضلی گفت: یکی از معضلات ما در وزارت صمت این است که برابر مقررات مربوط، امکان صدور چند مجوز در یک پلاک ثبتی میسر نیست خصوصا در واحدهای صنعتی که به صورت همگن کار می‌کنند.

رئیس سازمان صمت قزوین افزود: ما پیشنهاد داده‌ایم که در یک واحد صنعتی با پلاک ثبتی شش دانگ بتوان از فضاهای موجود با احراز همه شرایط ممکن پروانه‌های دیگری را صادر کنیم.

صمت گفت: در حال حاضر، واحدهایی را در استان داریم که در یک مجموعه طراحی شده و همه پیوست‌ها را رعایت کرده‌اند ولی به دلیل نقص قوانین، امکان صدور پروانه برای آن‌ها وجود ندارد.

افضلی خاطر نشان کرد: رفع این مشکل، می‌تواند جهش تولید مضاعفی را با استفاده از شرایط موجود واحدهای صنعتی در استان ایجاد کند و ظرفیت بسیار مناسبی در مسیر تحقق شعار سال فراهم کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین افزود: اگر بتوانیم این مشکل را در قزوین به عنوان یک استان پایلوت کلید بزنیم و اجرا کنیم بخش زیادی از ظرفیت واحدهای تولیدی استان که بلا استفاده است بدون هزینه کرد در چرخه تولید فعال خواهند شد.

کد خبر: ۴۷٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha