۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کاهش صادرات گلستان متاثر از شرایط کرونایی است
معاون صنعت، معدن و تجارت گلستان:

کاهش صادرات گلستان متاثر از شرایط کرونایی است

گرگان- حسن زاده، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از کاهش صادرات و واردات کالا گلستان در شش ماه نخست سال خبر داد و گفت: وضع موجود متاثر از شرایط کرونایی است.

درویشعلی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حجم مبادلات تجاری ( صادرات و واردات کالا) طی شش ماهه نخست امسال در گلستان کاهش یافته است و وضع موجود متاثر از شرایط کرونایی است.

وی افزود: بحث کرونا باعث شده تجارت خارجی کشورها از حالت طبیعی خارج شده و سیاست‌های برخی از کشورها در این حوزه تغییر کند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه برخی از کشورها اولویت خودشان را بر روی ممنوعیت کالا از کشورشان قرار دادند،  ادامه داد: بسته بودن مرزها و گمرک اینچه برون، سیاست‌های دولت در تعهدات ارزی و برگشت ارز و... باعث شده تا روند صادرات از گلستان سیر نزولی داشته باشد.

وی توضیح داد: در شرایطی که حجم مبادلات تجاری از گلستان در شش ماهه نخست سال کاهش یافته اما صادرات به برخی از کشورها مانند افغانستان افزایش داشته است.

حسن زاده با بیان اینکه سیاست‌های داخلی کشورهای هدف صادراتی بر روند صادرات از گلستان تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: باید بپذیریم به دلیل تحریم‌ها صادرات به بسیاری از کشورهای اروپایی و آفریقایی سخت شده است و هر کشوری به سادگی کالای صادراتی ما را قبول نمی‌کند.

کد خبر: ۴۷٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha