۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
دلار ۳۰هزار تومانی محصول برنامه‌ریزی‌ غلط دولت است/ می توانیم به ثبات ارزی دست پیدا ‌کنیم
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو بازار:

دلار ۳۰هزار تومانی محصول برنامه‌ریزی‌ غلط دولت است/ می توانیم به ثبات ارزی دست پیدا ‌کنیم

نظری عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس گفت: سکوت دولت در قبال افزایش قیمت ارز به اصطلاح سکوتی است که علامت رضا دارد و علاقه‌مند به آن است.

سید غنی نظری خانقاه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به‌ افزایش قیمت دلار و سکوت دولت در این رابطه، گفت: این سوال را آقای روحانی و جهانگیری باید پاسخگو باشند.

وی تأکید کرد: حتما مجلس و کمیسیون اقتصادی پس از تعطیلات به مسئله دلار ۳۰ هزار تومان و آثار آن ورود خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی افزایش قیمت دلار باشد، اظهار داشت: افزایش قیمت دلار محصول برنامه‌ریزی‌های غلط دولت است. تا زمانی که دولت تخم‌ مرغ های خود را در سبد برجام بگذارد، شرایط همین است.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی نتیجه بی‌تدبیری‌های دولت است، تأکید کرد:‌ اگر دولت تدبیر مناسبی برای اوضاع اقتصادی و یا آلترناتیوی برای برجام داشت و یا اینکه ارزشی برای روابط اقتصادی با همسایگان قائل می‌شد، دیگر این اتفاقات رخ نمی‌داد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: همچنین دلار اگر از چرخه مبادلات اقتصادی ما حذف می‌شد دیگر این اتفاق رخ نمی‌داد  و ما می‌توانستیم با بسیاری از کشورها با ارز همان کشور مبادلات خود را انجام دهیم، لذا ما این اقدامات را انجام ندادیم و هم‌اکنون شاهد عرضه کم و تقاضای بالای دلار در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه نقش دلالان در بازار ارز کاملاً مبرهن است، اظهار داشت: سکوت دولت در قبال افزایش قیمت ارز  به اصطلاح سکوتی است که علامت رضا دارد و علاقه‌مند به آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه تئوریسین های دولت هیچ اقبالی بین مردم ندارند، گفت: این افراد نمی خواهند انتخابات ریاست جمهوری آتی در شرایطی آرام برگزار شود.

این نماینده مجلس با اشاره به عدم حضور رئیس جمهور در مجلس یازدهم به استثنای افتتاحیه مجلس، اظهار داشت: رئیس جمهور باید برای حل مشکلات کشور با مجلس مشورت کند و پیشنهادات نمایندگان را دریافت کند.

نظری بیان داشت: دولت باید بیاید و درد و مشکلات خود را در جلسات علنی و جلسات محرمانه مجلس مطرح کند. تا زمانی که رییس جمهور، معاون اول از بیم کرونا به مجلس نیایند اقدامات مؤثر پیش نخواهد رفت.قطعا ما اگر برنامه‌ریزی درستی در کشور داشته باشیم می توانیم به ثبات ارزی دست پیدا می‌کنیم.

کد خبر: ۴۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha