۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
 پتروشیمی اردبیل دهه فجر افتتاح می شود
با ظرفیت اشتغالزایی برای ۵۰۰ نفر؛

پتروشیمی اردبیل دهه فجر افتتاح می شود

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: اولین پتروشیمی اردبیل با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر تا دهه فجر راه اندازی و افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنام‌جو شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا اظهار داشت: اولین پتروشیمی اردبیل با ظرفیت اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر تا دهه فجر راه اندازی و افتتاح می شود که تکمیل این مجتمع ۴۰میلیون دلار در سال صادرات برای استان اردبیل خواهد داشت.

وی با اشاره به جهش صادرات در استان اردبیل بیان کرد: برای این واحد تولیدی متانول یک هزار و۵۰۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده که در کوتاه ترین مدت پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و آب تا سه ماه آینده تکمیل و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد، بیان کرد: محصولات این پتروشیمی هم برای تولیدات سایر گروه‌های صنعتی مجمتع آرتا از قبیل محصولات چوبی و پارکت و ام دی اف مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بهنام‌جو با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید صادرات غیر نفتی برای کشور بسیار حایز اهمیت است، گفت:  در حال حاضر صادرات کل محصولات صنعتی در داخل استان کمتر از ۳۰میلیون دلار است که با تلاش‌ها و همکاری‌های ذیربط در سال آینده این میزان حداقل ۷برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در  شرایط حاکم اقتصادی ارزآوری برای استان و کشور یک نعمت بزرگی است.

کد خبر: ۴۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha