۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
کم کاری حقوقی ها در بازار سرمایه
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد

کم کاری حقوقی ها در بازار سرمایه

علیزاده، عضو ناظر در شورای عالی بورس گفت: حقوقی ها در بازار سرمایه کم کاری می کنند.

به گزارش بازار، محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر در شورای عالی بورس افزود: ما بازار سرمایه را هم یک فرصت بسیار خوب  و هم یک تهدید جدی می بینیم.

وی گفت: هدایت سرمایه هایی جدید به بازار سرمایه که در بازارهای موازی و با تحرکات سوداگرایانه باعث مشکلاتی می‌شد، از فرصتهای بسیار خوب بازار سرمایه بود که می توانست با کمک به تولید و ایجاد پترو پالایشگاهها و پروژه های بزرگ به اشتغال بیشتر کمک کند، اما از این فرصت نتوانستیم استفاده کنیم و همین موضوع فرصت ها را به تهدید تبدیل کرد.
 
علیزاده افزود: به دنبال این هستیم که بازار سرمایه رشد منطقی و مطلوب داشته باشد، صعود و نزول بیش از حد شاخص را نامطلوب و خطرناک می دانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوقی ها یک روز در این بازار سود خوبی به دست آوردند و امروز هم باید در صحنه باشند و کمک کنند و اگر آنها ورود نکنند دیگر فردا ممکن است برای سود جمع کردن هم بسیار دیر باشد.

وی تاکید کرد: البته حقوقی ها در این زمینه الزام دارند و در شورای عالی بورس هم مصوب شده اما باز هم حقوقی ها کم کاری می کنند.

علیزاده گفت: موضوعی را ما در شورای عالی بورس مصوب کردیم که اگر از تاریخ ۱۰ مرداد شرکت‌ها، بازارگردانی را به آن نحوی که سازمان بورس مشخص می‌کند انجام ندهند، به عنوان یک متخلف شناسایی و به کمیته انتظامی معرفی می شوند.
 
وی گفت: ما هم اعلام می‌کنیم که در راستای حفظ و حراست از دارایی‌های مردم و حمایت از بازار سرمایه اگر حقوقی ها باز هم به روند فعلی خود ادامه دهند ما با دولت و وزارت اقتصاد و سازمان بورس همکاری می‌کنیم و به آنها تذکر می‌دهیم و حتی موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری می‌کنیم.

کد خبر: ۴۷٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امر IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      چرا به مسوولین وشهر تذکر نمیدهید آخه تاکی باید منفی و قفل در صف فروش باشه