۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد/ ایرلاین ها مسیر جدیدی برای گرانی انتخاب می کنند؟
بازار گزارش می دهد

افزایش قیمت بلیت هواپیما منتفی شد/ ایرلاین ها مسیر جدیدی برای گرانی انتخاب می کنند؟

ظاهرا زور ایرلاین ها به وزارت راه و شهرسازی برای افزایش قیمت بلیط هواپیما نرسید و قرار شد تا قیمت ها به همان شکل سابق بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود اما سوال این است که آیا ایرلاین ها فردا در جلسه با سازمان هواپیمایی مسیر جدیدی برای رشد قیمت ها را انتخاب می کنند؟

بازار؛ گروه راه و مسکن: ورود مجلسی ها از یک سو و تاکید وزیر راه و شهرسازی از سوی دیگر باعث شد تا رشد قیمت بلیط هواپیما منتفی شود. اگر چه ایرلاین ها هنوز موضع رسمی در خصوص این واکنش ها را ارائه نکرده اند و مشخص نیست که از موضع خود فعلا کوتاه آمده اند یا خیر؟ اما آنچه که مشخص است و از گفته های روز گذشته دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی برمی آید این است که آنها تصمیم خود را گرفته اند اما بهانه های خوبی برای افزایش قیمت بلیط انتخاب نکرده اند.

امروز اگر چه دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی سکوت کرده و نسبت به مخالفت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر مخالفت با گرانی بلیط واکنشی نشان نداده اما آنچه که به نظر می رسد ایرلاین ها مسیرهای جدیدی را در این وضعیت آشفته از لحاظ عدم ثبات قیمت ها برای گرانی بلیط هواپیما انتخاب خواهند کرد.

امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در واکنش به افزایش قیمت بلیبط هواپبما از اول آبان گفت: افزایش قیمت اعلام شده از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتبر نیست و لغو شده است.

اما روز گذشته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفته بود که برای کاهش قیمت بلیط هواپیما شرط و شروطی هست که اگر اجرایی شود این اقدام می تواند میسر شود.

او ادامه داد: تصمیم افزایش قیمت‌ بلیط هواپیما موقتی است به همین دلیل انجمن شرکتهای هواپیمایی هنوز نرخ‌نامه جدید را روی سایت قرار نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که ظاهرا ورود مجلس و واکنش نماینده های مجلس به این موضوع باعث شده تا این اقدام ملغی شود؟ تاکید کرد: اینطور نیست و البته ما به کمک نمایندگان مجلس نیاز داریم تا مشکلات برطرف شود.

بعد از اظهارات وزیر راه و شهرسازی نیز، ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان ۱۰۰ درصد با نرخ جدید بلیت پروازهای داخلی مخالف است و آن را غیر منصفانه می داند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در واکنش به افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی، گفت: قطعا این اقدام به هیچ وجه قابل پذیرش نیست، زیرا مردم توان پرداخت چنین هزینه هایی برای خرید بلیط هواپیما را ندارند.

وی با بیان اینکه نرخ‌نامه جدید حمل و نقل هوایی متناسب با هزینه های مصرفی ایرلاین ها نیست، افزود: من بعد از اعلام نرخ‌نامه جدید، دلایل افزایش قیمت ها و تناسب این مسائل با میزان هزینه ها را بررسی کردم، حتی با چندین کارشناس و مسئول مرتبط نیز در این رابطه صحبت کردم، از این رو به نظر می رسد که نرخ های اعلامی به هیچ وجه واقعی نیست.
از سوی دیگر سیدمهدی فرشادان،  با انتقاد از عدم برقراری منظم پروازهای هوایی در برخی از مراکز استان. ها، گفت: نباید اضافه بهای بلیط هواپیما از جیب مردم و مسافران پرداخت شود، متأسفانه در چند ماه اخیر، پرواز سنندج - تهران به صورت منظم انجام نمی‌شود که مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، از این رو وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی باید به این موضوع رسیدگی کرده تا پروازها به صورت مرتب انجام شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، نسبت به افزایش نجومی قیمت بلیط پروازهای داخلی انتقاد کرد و افزود: اخیرا اعلام کرده‌اند که قیمت بلیط هواپیما از آبان ماه متناسب با قیمت آزاد دلار افزایش خواهد یافت، حال این سوال مطرح می‌شود که چرا شرکت‌های هواپیمایی فقط در زمان فروش بلیط، نرخ دلار را ملاک قرار می‌دهند.

نکته ای که حائز اهمیت است این است که سازمان هواپبمایی از نمایندگان شرکتهای هواپیمایی خواسته تا فردا در جلسه ای که به همین منظور تشکیل خواهد شد حضور پیدا کنند و دلایل خود را ارائه کنند. به نظر می رسد که ایرلاین ها تلاش خواهند کرد که مسیرهای متفاوتی را برای گران کردن بلیط هواپیما انتخاب کنند و اگر سازمان هواپبمایی زیر بار این بهانه ها قرار نگیرد باید گفت که افزایش قیمتها منتفی است!

دوشنبه این هفته جلسه‌ای با نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی داریم و در این جلسه، موضوع قیمت‌های جدید بلیت‌ها حل می‌شود.

کد خبر: ۴۶٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha