۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
تلاش های بانک مرکزی برای مهار نرخ ارز در سفره مردم دیده نمی شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی:

تلاش های بانک مرکزی برای مهار نرخ ارز در سفره مردم دیده نمی شود

نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بانک مرکزی و دولت تلاطمات ارزی را کنترل کنند، می‌گوید هرچند بانک مرکزی ادعا می‌کند که برای کنترل نرخ ارز تلاش‌هایی انجام می‌دهد اما این تلاش در سفره مردم و اقتصاد دیده نمی‌شود.

به گازارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره افزایش افسارگسیخته نرخ ارز، گفت: حفظ ارزش پول ملی یکی از اقدامات بسیار مهمی است که اقتصاد و مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بانک مرکزی و دولت باید تلاطمات ارزی را کنترل کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اقتصادی توسط رئیس مجلس، افزود: در این جلسات نتایج خوبی درباره ارزهایی که دریافت شده اما کالا واردات نشده یا افرادی که ارزهای صادراتی را وارد کشور نکرده اند، به دست آمد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدررفت ۴ میلیارد و ۷۲۱ میلیون دلار در یک مرحله و ۱۸میلیارد دلار در گام بعدی  اضافه کرد: دولت باید با همکاری قوه قضاییه موضوع حفظ ارزش پول ملی را  پیگیری کند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس با بیان اینکه مجلس آمادگی کمک در جایگاه نظارتی و تقنینی دارد، ادامه داد: همه ارکان مجلس به این موضوع اهمیت می‌دهند اما از آنجایی که اجرا با دولت است، بانک مرکزی باید به میدان آمده و این موضوع را مدیریت کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر بانک مرکزی وسط میدان است؟ تصریح کرد: هرچند بانک مرکزی ادعا می‌کند که تلاش‌هایی برای مهار نرخ ارز انجام می‌دهد اما این تلاش در سفره مردم و اقتصاد دیده نمی‌شود.

کد خبر: ۴۶٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha